Det er en virkelig dårlig nyhed for os Time Machine-entusiaster og Time Capsule-ejere:
macOS dropping support for AirPort/Time Capsule disk Time Machine backups next year
Har altid synes, at Time Machine er en elegant løsning for backups, både selve funktionen og sørme også UI. Hammer ærgerligt hvis den funktion forsvinder - pokkers da! Så er der kun SuperDuper! og min Samsung Portable SSD T7 tilbage for backups. Seriøst sørgeligt
Da jeg altid har to backups ender det nok med, at Time Capsule, som er en skulpturel genistreg, forbliver i huset som backup-enhed; har skiftet den oprindelige HD ud med en SSD, så den kører nok 10 år til - og så bliver SuperDuper! også anvendt til den.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Time Machine backup forsvinder ikke.
Det er understøttelse af Time Machine backup på Time Capsule eller drev tilsluttet Airport Extreme der forsvinder, sammen med den fil netværks protokol der anvendes.
Så du kan heller ikke anvende Super Duper på din Time Capsule, men du kan til gengæld godt bruge din T7 til Time Machine.
Korrekt, tak for lige at rette den. Man skal åbenbart ikke læse triste Apple-nyheder, når man kommer hjem over midnat efter en lang arbejdsdag.
At Apple slukker for AFP er vel forståeligt, udfasningen af Time Capsule bliver aldrig forståelig. Man smider jo heller ikke sin Degas-statue ud. Tilbage er der så blot at tilslutte sig denne kommentar på X:Maybe it’s time for a brand new Time Capsule? 😏 (A boy can dream, can’t he?)
Factory skrev:At Apple slukker for AFP er vel forståeligt, udfasningen af Time Capsulebliver aldrig forståelig. Man smider jo heller ikke sin Degas-statue ud. Tilbage er der så blot at tilslutte sig denne kommentar på X:
Maybe it’s time for a brand new Time Capsule? 😏 (A boy can dream, can’t he?)
Er enig, at det er en skam apple har droppet udviklingen af Time Capsule. Jeg savner min.
Nu fik du mig (igen) til at lede efter alternativer. Nærmest til mit behov er umiddelbart Western Digital My Cloud Home. Men det kræver vist noget mere undersøgelse, inden jeg vil anbefale den. Den er oprettet i 2017 på pricerunner, anmeldelserne på deres egen side er mildest talt ikke for gode og den eneste forhandler med fornuftige priser har dem i resterorder og er ikke tilmeldt pricerunner, men har dog fornuftig score på trustpilot uden at jeg har tjekket anmeldelserne.
Så ja, jeg savner også en simpel netværksharddisk, som ikke er en decideret 24/7 strømslugende server.
Hvad kan en Time Capsule, som en harddisk sat til ens router ikke kan?
PallMei skrev: Så ja, jeg savner også en simpel netværksharddisk, som ikke er en decideret 24/7 strømslugende server.
Har heller ikke fundet en netværksharddisk, som ikke er monstrøs stor, men netop "kun til hjemmet" eller simpel, som du skriver - og der sidder Time Capsule jo lige i øjet. Også fordi alle de andres modeller på markedet simpelthen er decideret grimme ift. Time Capsules æstetiske fremtoning. Overvejelse: Iflg. Kierkegaards lære om de tre stadier (eller "Existens-Sphærer"...wauw!) for menneskelig karakterudvikling, nemlig æstetikeren, etikeren og den religiøse, ser det lige pt. ud som om, at Time Capsule mest er blevet et æstetisk ærinde for mig. Håber virkelig ikke, at den pokkers box også bliver til religion med tilhørende bedetæppe at knæle på hver gang Time Machine starter
Og hvem ved - måske får drømmen om en ny udgave af Time Capsule jordforbindelse, som Apple vil præsentere samtidig med macOS 27? Det er jo da en tanke - for hvis det sker, så kører alting jo blot videre i ny hellig olie.
Klapper lige hesten indtil da vedr. køb af ny netværksharddisk....
David Munch skrev:Hvad kan en Time Capsule, som en harddisk sat til ens router ikke kan?
Feed the Gadget Man