Jeg søger et gratis program, der kan konvertere min musik på TIDAL, til en fil der kan anvendes på et mikro SD-kort.
På forhånd mange tak.
VH
Boomer skrev:Jeg søger et gratis program, der kan konvertere min musik på TIDAL, til en fil der kan anvendes på et mikro SD-kort.
På forhånd mange tak.
VH
Hvis det findes, og det gør det sikkert, er vi ude i en ophavsret mæssig gråzone.
Prøv VideoProc eller dens lillebror MacXT YouTube Downloader.
Begge er gratis og kan downloade video og lyd fra 100+ sites i forskellige formater, herunder lyd som mp3.
Måske virker en af dem eller begge to også på TIDAL.
PallMei skrev:Boomer skrev:Jeg søger et gratis program, der kan konvertere min musik på TIDAL, til en fil der kan anvendes på et mikro SD-kort.
På forhånd mange tak.
VH
Hvis det findes, og det gør det sikkert, er vi ude i en ophavsret mæssig gråzone.
Hvor har du læst det henne, Palle?
Tonny Freimanis skrev:Prøv VideoProc eller dens lillebror MacXT YouTube Downloader.
Begge er gratis og kan downloade video og lyd fra 100+ sites i forskellige formater, herunder lyd som mp3.
Den første er en betalings app, den anden er til video, men tak for inputtet Tonny.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Boomer skrev:Tonny Freimanis skrev:Prøv VideoProc eller dens lillebror MacXT YouTube Downloader.
Den første er en betalings app, den anden er til video, men tak for inputtet Tonny.
Den første er ganske vist en betailings-app, men lige netop download-delen er gratis. Eneste begrænsning er tre sekunders ventetid, inden man kan klikke "Download". Konvertering mellem forskellige video-formater koster, men det er der jo ikke tale om her.
Begge programmer fungerer ved, at man kopierer URL'en fra den ønskede hjemmeside ind i programmet, lader det analysere videoen eller musikken, hvorefter man vælger format og størrelse, inden man downloader.
Jeg har længe brugt først VideoProc og sidenhen MacXT til at downloade YouTube-videoer med, og det er gået fint indtil for nylig, hvor YT har ændret nogle koder, så man somme tider får nogle af dem ned med et forkert sprog. Der plejer dog at komme en opdatering af programmerne efter kort tid.
Hej Tonny,
VideoProc virker efter hensigten, mange tak for hjælpen.
VH
Boomer skrev:Hej Tonny,
VH
Yehaaa! Og selv tak.
Men så burde lillebror også virke, da den så at sige blot er download-delen af VideoProc, men uden de tre sekunders forsinkelse før hvert download.
Og hvis man går i Settings og fjerner hakket i "Open folder when download is complete", åbner den heller ikke Mac XT hjemmesiden efter hvert download.
Tonny Freimanis skrev:Boomer skrev:Hej Tonny,
VH
Yehaaa! Og selv tak.
Men så burde lillebror også virke, da den så at sige blot er download-delen af VideoProc, men uden de tre sekunders forsinkelse før hvert download.
Og hvis man går i Settings og fjerner hakket i "Open folder when download is complete", åbner den heller ikke Mac XT hjemmesiden efter hvert download.
Noteret Tonny, super fin service.
Jeg prøvede begge programmer i starten, men valgte VideoProc over MacXT, fordi jeg hellere ville vente tre sekunder end at skulle lukke MacXT's hjemmeside efter hvert download.
Efterhånden som jeg fik lært VideoProc at kende, fandt jeg ud af, at den kun tømmer cachen, når man slukker for programmer, så hvis man downloader en times HD-video fra YouTube, ligger der en god GigaByte i cachen alene fra det download. Jeg gravede mig derfor ind til cache-mappen i brugerbiblioteket og trak den ud i Docken, så jeg kan åbne mappen og tømme den efter behov.
Jeg brugte så VideoProc i laaang tid, indtil der opstod et eller andet problem, hvor jeg så midlertidigt (troede jeg) blev nødt til at bruge MacXT. Men nu havde jeg mere styr på indstillingerne, og efter at have fjernet hakket i "Open folder when download is complete", opdagede jeg til min store glæde, at den samtidig holdt op med at åbne hjemmesiden, og lige siden da har jeg brugt MacXT frem for VideoProc.
Der har som sagt været noget bøvl med at få det rigtige lydspor med ned her på det sidste, men det er tilsyneladende forsvundet igen, efter at MacXT er opdateret med de seneste ændringer af YouTubes algoritmer (MacXT tjekker automatisk for nye versioner og nye kodekser, hver gang programmet åbnes).
Og som sagt: MacXT er så at sige blot VideoProc' download-sektion, endda uden de tre sekunders ventetid som i VideoProc, så det er helt klart besværet værd lige at teste, om MacXT også virker på Tidal. Den siger i hvert fald "300+ websites", så mon ikke?
Tonny Freimanis skrev:Jeg prøvede begge programmer i starten, men valgte VideoProc over MacXT, fordi jeg hellere ville vente tre sekunder end at skulle lukke MacXT's hjemmeside efter hvert download.
Efterhånden som jeg fik lært VideoProc at kende, fandt jeg ud af, at den kun tømmer cachen, når man slukker for programmer, så hvis man downloader en times HD-video fra YouTube, ligger der en god GigaByte i cachen alene fra det download. Jeg gravede mig derfor ind til cache-mappen i brugerbiblioteket og trak den ud i Docken, så jeg kan åbne mappen og tømme den efter behov.
Jeg brugte så VideoProc i laaang tid, indtil der opstod et eller andet problem, hvor jeg så midlertidigt (troede jeg) blev nødt til at bruge MacXT. Men nu havde jeg mere styr på indstillingerne, og efter at have fjernet hakket i "Open folder when download is complete", opdagede jeg til min store glæde, at den samtidig holdt op med at åbne hjemmesiden, og lige siden da har jeg brugt MacXT frem for VideoProc.
Der har som sagt været noget bøvl med at få det rigtige lydspor med ned her på det sidste, men det er tilsyneladende forsvundet igen, efter at MacXT er opdateret med de seneste ændringer af YouTubes algoritmer (MacXT tjekker automatisk for nye versioner og nye kodekser, hver gang programmet åbnes).
Og som sagt: MacXT er så at sige blot VideoProc' download-sektion, endda uden de tre sekunders ventetid som i VideoProc, så det er helt klart besværet værd lige at teste, om MacXT også virker på Tidal. Den siger i hvert fald "300+ websites", så mon ikke?
Hvis jeg ikke kan finde ud af at bruge programmerne, er det i hvert fald ikke din skyld, Tonny.
Endnu en gang tak for en yderst udførlig support.