xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
438
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Problem med mail på iOS?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

34

6
I dag @ 00:25
Let øvet
Er der andre herinde, som de sidste par dage har oplevet problemer med at starte mail på iPhone?

Fra tid til anden starter mail med hvid skærm, fryser og lukker selv ned.

Har forsøgt med lukke alle apps og genstart uden det hjalp. Både fruen og jeg oplever samme problem på vores iPhones.

Bh. Ulrik

5
1
  109

154

20
I dag @ 06:19
Novice

Ikke her, bruger også kun Apples Mail til arbejde og icloud mail.

Min Gmail bruger jeg deres App. De gange jeg har haft udfordringer så det primært grundet problemer med mail serveren, altså der var udfordringer med at få kontakt til udbyderen. 1-2 gange har jeg været nød til at slette mailen og opsætte den igen, men det nogle år siden sidst. 

Hvilke mail kontoer har du opsat ? 

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro.

34

6
I dag @ 07:48
Let øvet

Jeg har 9 mailkonti, mens fruen har 3. Mine mails er via iCloud, Microsoft, Gmail og Simply. Har før prøvet, at en enkelt konto ikke synkroniserer, men denne gang gælder problemet alle konti eller nok nærmere selve app'en.

Mail virker fint på vores MacOS-enheder.

Har for nylig opgraderet til iOS 18.5. Måske det er dér, problemet er?!

3144

438
PallMei (Skribent)
I dag @ 08:20
Virtual Machine

Har ikke oplevet det, men smed dit spørgsmål ind i perplexity og lader til at være et problem med 18.5, den giver f.eks link til macrumors m.fl.

Har i øvrigt de samme mail udbydere sat op som dig, bortset fra Microsoft, så måske du skulle prøve at deaktivere den.

Mine simply konti opdateres i øvrigt kun når jeg åbner mail. Måske det er et spørgsmål om indstilling, men det har ikke været generende nok til at jeg har tjekket.

34

6
I dag @ 12:16
Let øvet
PallMei skrev:

Har ikke oplevet det, men smed dit spørgsmål ind i perplexity og lader til at være et problem med 18.5, den giver f.eks link til macrumors m.fl.

Har i øvrigt de samme mail udbydere sat op som dig, bortset fra Microsoft, så måske du skulle prøve at deaktivere den.

Mine simply konti opdateres i øvrigt kun når jeg åbner mail. Måske det er et spørgsmål om indstilling, men det har ikke været generende nok til at jeg har tjekket.

Tak for svaret. Kan se, at spørgsmålet allerede fremgår i perplexity (som jeg ikke kendte). Tusinde tak for hjælpen!

Klip fra perplexity så andre får glæde af info:

Problemer med Mail-app på iPhone (hvid skærm, fryser og lukker ned)

Du er langt fra den eneste, der oplever problemer med Mail-appen på iPhone i øjeblikket. Særligt efter opdatering til iOS 18.5 rapporterer mange brugere, at Mail starter med en hvid skærm, fryser og lukker ned af sig selv. Problemet rammer mange forskellige iPhone-modeller og ser ud til at være en fejl i selve iOS-softwaren.

Kendte symptomer

• Mail-app'en viser kun en hvid eller tom skærm ved opstart.

• App'en fryser og reagerer ikke.

• App'en lukker selv ned efter kort tid.

• Problemerne kan komme og gå, men vender ofte tilbage.

Midlertidige løsninger

Der findes desværre endnu ingen permanent løsning, men flere brugere har haft held med følgende midlertidige tiltag:

• Genstart iPhonen: En genstart kan midlertidigt løse problemet, men det vender ofte tilbage efter noget tid.

• Tving Mail-app'en til at lukke og åbn den igen: Stryg op fra bunden af skærmen, find Mail-app'en og skub den væk for at lukke den helt. Prøv derefter at åbne den igen.

• Geninstaller Mail-app'en: Slet Mail-app'en og installer den igen fra App Store. Dette kan i nogle tilfælde hjælpe, men er ikke en garanti.

• Deaktiver og genaktiver din mailkonto: Gå til Indstillinger > Mail > Konti, vælg den relevante konto, slå Mail fra, vent et øjeblik og slå den til igen.

• Tjek for iOS-opdateringer: Hold øje med, om Apple udsender en ny opdatering, der retter fejlen.

Hvad skyldes problemet?

Problemet ser ud til at være relateret til iOS 18.5 og ikke til en bestemt iPhone-model eller mailudbyder. Apple har endnu ikke officielt anerkendt fejlen eller udgivet en rettelse.

3144

438
PallMei (Skribent)
I dag @ 13:12
Virtual Machine
Rosenu skrev:
PallMei skrev:

Tak for svaret. Kan se, at spørgsmålet allerede fremgår i perplexity (som jeg ikke kendte). Tusinde tak for hjælpen!

Spørgsmålet fremgik ikke allerede. Jeg stillede det og Perplexity undersøgte sagen.

Perplexity er ret imponerende og nem fordi den selv vælger den bedste kunstig intelligens model til formålet (men man kan også vælge selv). Jeg har Pro som fryns gennem min bank, ellers er man begrænset til nogle få pro søgninger om dagen, før svarene er mere primitive.