xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
437
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple truer med at fjerne AirDrop i EU
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

1465

26
03. juni 2025 @ 19:41
Stormogul

Jeg bliver så træt af alle EU’s regler..!

4
4
  229

8746

226
03. juni 2025 @ 19:50
Poseidon

Jeg er rigtig glad for de fleste af alle EU's regler. Til gengæld er jeg træt af Apples monopolhersken, som tydeligt kommer til udtryk her.

Der var engang en Mac...

1465

26
04. juni 2025 @ 06:48
Stormogul

Jeg kan godt følge dig lidt, men jeg irriterer mig over, at noget der fungere for Apple brugere, pludselig skal fjernes. Jeg ved godt at Android er mere åbent, men hvis det var et produkt jeg ville have, så havde jeg købt det. Jeg har Apple produkter fordi jeg godt kan lide deres system og samspil mellem andre Apple produkter. iOS og Android kan ikke sammenlignes, så derfor forstår jeg ikke det påstyr. 

2449

188
04. juni 2025 @ 07:22
ASCII jonglør

De åbenlyse spørgsmål er jo:

• Kan Apple give tredjepart adgang til at bruge AirDrop uden at det går ud over sikkerheden i Apples nuværende systemsoftware?
  • Hvis ikke, kan Apple så ændre systemsoftwaren, således at dette bliver muligt?
  • Reelt er det vel kun Apple, der kan besvare de to spørgsmål. Problemet er således, at ingen ud over Apple kan afgøre tvisten - en ret umulig situasjask, når EU forlanger ændringer, der muligvis kan kompromittere Apple-produkters softwaresikkerhed.
  • Er EUs skjulte dagsorden i virkeligheden den, at sætte sikkerheden i Apple-software under pres, for derved at desavouere USA-software (Trump-relateret) - og ser vi således her et maskeret forsøg på at skabe plads for europæisk eller Open Source-udviklet software med samme høje bruger-sikkerhedsniveau som det Apple tilbyder?
  • Man kunne jo også spørge: hvorfor giver EU ikke Apple et skulderklap for at have markedets bedste brugersikkerhed på software - i stedet for med markedslovgivning at jagte firmaet rundt i en grumset manege? Set i lyset af den pågående russiske og kinesiske hybridkrigs-udførelse med hacking etc. ville det da være et både fornuftigt og vel også legitimt standpunkt.
MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

3144

437
PallMei (Skribent)
04. juni 2025 @ 07:53
Virtual Machine
angelodk skrev:

Jeg kan godt følge dig lidt, men jeg irriterer mig over, at noget der fungere for Apple brugere, pludselig skal fjernes. Jeg ved godt at Android er mere åbent, men hvis det var et produkt jeg ville have, så havde jeg købt det. Jeg har Apple produkter fordi jeg godt kan lide deres system og samspil mellem andre Apple produkter. iOS og Android kan ikke sammenlignes, så derfor forstår jeg ikke det påstyr. 

EU kræver ikke det skal fjernes. Det er Apple der hellere vil fjerne det end give andre adgang og slække på deres Lock-in.