xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
451
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
iOS 26, og alle de andre 26’ere
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)

2096

238
PowerPalle (Administrator)
28. maj 2025 @ 21:32
ASCII jonglør

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  15
1
  613

8752

229
29. maj 2025 @ 08:36
Poseidon

Giver super mening. Lad os håbe de gør det samme med alt deres hardware, selvom jeg ikke tror de gør det. Et årstal gør det mere uinteressant, end et nummer. Men iPhone 217 er nu heller ikke ret spændende et navn.

Der var engang en Mac...

2456

193
29. maj 2025 @ 09:19
ASCII jonglør

Det behager vel administratoren at spøge? 

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

2096

238
29. maj 2025 @ 14:22
ASCII jonglør

Lad os nu se hvad der sker til wwdc …

2456

193
29. maj 2025 @ 20:17
ASCII jonglør

Skifter Apple virkelig til årstals-systemsoftware? Well, måske har Tim Cook tjent så meget, at han drikker dyr årgangsvin, som vi andre vand, og denne dyre årgangs-vane har smittet af på hans virke.

Aldrende iPhone-bruger uden tænder anno 2103:

"Næææh, jeg husker iOS 2026, den første årgangs-iOS - se, dét var sager. Hvilken glød, hvilket glimt af flint og enebær - hvilken saft og kraft! Åhja, det var tider...ja....jaja...*suk-&-sluk*"

2096

238
29. maj 2025 @ 21:58
ASCII jonglør

4956

480
30. maj 2025 @ 06:25
FPU
Factory skrev:

Skifter Apple virkelig til årstals-systemsoftware? Well, måske har Tim Cook tjent så meget, at han drikker dyr årgangsvin, som vi andre vand, og denne dyre årgangs-vane har smittet af på hans virke.

Aldrende iPhone-bruger uden tænder anno 2103:

"Næææh, jeg husker iOS 2026, den første årgangs-iOS - se, dét var sager. Hvilken glød, hvilket glimt af flint og enebær - hvilken saft og kraft! Åhja, det var tider...ja....jaja...*suk-&-sluk*"

Nu er det jo ikke hugget ind i californisk granit, at Apples operativsystemer i al fremtid skal navngives med årstal.

Før eller senere går Kaptajn Cook på pension, og så kan hans afløser jo sagtens vælge en anden navngivning.

Nu har kattedyr og bjerge jo allerede været brugt, men hvis næste Apple CEO viser sig at være vegetar, kan det jo være, at fremtidige OS'er kommer til at hedde f.eks. "macOS Spinnach", "iPadOS Potato" eller "iOS Eggplant".

Eller hvad med fisk? "macOS Cod", "iPadOS Heering" eller "iOS Haddock".

Spirituel Maskine

2456

193
30. maj 2025 @ 07:39
ASCII jonglør

Interessante perspektiver 😜 - og ja, kun fantasien sætter ingen grænser. Tvivler dog på, at en marketingsafdeling nogensinde vil tillade, at firmaets systemsoftware-navn associeres med emner, der udsender (mad)lugt-signaler…og dog: parfume måske? iOS Lavendel eller macOS Musk

2456

193
30. maj 2025 @ 08:33
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Det er sandsynlig, at det er korrekt.

https://appleinsider.com/articles/25/05/28/apple-rumored-to-release-ios-26-at-wwdc-instead-of-ios-19

Det kan være. Jeg misforstod muligvis pga. dit samtidige skift af avatar-foto. Fremragende i øvrigt. På en eller anden måde indgyder udtrykket et godt mix af mod, beslutsomhed og en humor rundet af et møde med noget besynderligt. Især det sidste fik mig til at tvivle lidt på, om 26 virkelig skulle have gang på jord - mens jeg besynderligt nok stadig har stor tiltro til 42.

2096

238
30. maj 2025 @ 09:47
ASCII jonglør
Factory skrev:
PowerPalle skrev:

https://appleinsider.com/articles/25/05/28/apple-rumored-to-release-ios-26-at-wwdc-instead-of-ios-19

Det kan være. Jeg misforstod muligvis pga. dit samtidige skift af avatar-foto. Fremragende i øvrigt. På en eller anden måde indgyder udtrykket et godt mix af mod, beslutsomhed og en humor rundet af et møde med noget besynderligt. Især det sidste fik mig til at tvivle lidt på, om 26 virkelig skulle have gang på jord - mens jeg besynderligt nok stadig har stor tiltro til 42.

Ja, jeg arbejder (lidt hygge) på et nyt funktionelt område på MN, hvor man kan vedligeholde sin profil (og billede). Så skulle funktionen lige prøves og fandt et nyt billede at afprøve med - et billede jeg egentligt godt kan lide. Den nye funktion frigives sikkert inden alt for længe.

4956

480
30. maj 2025 @ 10:02
FPU
Factory skrev:
PowerPalle skrev:

macOS 42 Deep Thought?

Spirituel Maskine

8

2
03. juni 2025 @ 10:40
Nyt medlem

Jeg læste på MacRumors, at Apple har noget mod tallet "9" - og så tænkte jeg at det passer vist ikke. Mac OS 9 var da en ting.

Mac OS X 10.9 "Mavericks" var også en ting. Men skulle man tro det om tallet "9" så render Apple ind i et større problem i år 2029. Vil de cancel hele året og slet ikke anerkende året som helhed. Og hvem mon er top-dog i Apple til den tid?!

Jeg ser frem til WWDC 2025 - men savner lidt den præsentation som Steve Jobs gav og også de år hvor både Phil Schiller og Steve Jobs havde computere på scenen og "legede" lidt for at vise hvad Mac computerne kunne og simpelthen, synes jeg selv, gav en præsentation der var noget mere hjertevarm end hvad vi ser fra Apple i 2025 og nogle år tilbage.

Det kan godt være, at jeg sådan lidt "Apple kunne godt tage at gøre sådan og sådan" Og det kunne de også godt tage at gøre.  

Nu: Apple silicon Mac - Mac mini M2. Før: Intel iMac 27" fra 2015.

3176

451
PallMei (Skribent)
03. juni 2025 @ 11:21
Virtual Machine
allannyholm skrev:

Jeg læste på MacRumors, at Apple har noget mod tallet "9" - og så tænkte jeg at det passer vist ikke. Mac OS 9 var da en ting.

Mac OS X 10.9 "Mavericks" var også en ting. Men skulle man tro det om tallet "9" så render Apple ind i et større problem i år 2029. Vil de cancel hele året og slet ikke anerkende året som helhed. Og hvem mon er top-dog i Apple til den tid?!

Jeg ser frem til WWDC 2025 - men savner lidt den præsentation som Steve Jobs gav og også de år hvor både Phil Schiller og Steve Jobs havde computere på scenen og "legede" lidt for at vise hvad Mac computerne kunne og simpelthen, synes jeg selv, gav en præsentation der var noget mere hjertevarm end hvad vi ser fra Apple i 2025 og nogle år tilbage.

Det kan godt være, at jeg sådan lidt "Apple kunne godt tage at gøre sådan og sådan" Og det kunne de også godt tage at gøre.  

Er det ikke Microsoft? 

Og grunden er, at nogle gamle apps tester om de kører på Windows 95 eller 98 ved at teste om versionen starter med 9.

8

2
03. juni 2025 @ 11:39
Nyt medlem

Hmm, det kan skisme godt være. Egentlig. Æv.

Nu: Apple silicon Mac - Mac mini M2. Før: Intel iMac 27" fra 2015.

2456

193
03. juni 2025 @ 11:42
ASCII jonglør
allannyholm skrev:

Mac OS X 10.9 "Mavericks" var også en ting. Men skulle man tro det om tallet "9" så render Apple ind i et større problem i år 2029.

Well, vi kan muligvis alle rende ind i et lidt større problem fredag d. 13. april 2029...

2456

193
03. juni 2025 @ 12:45
ASCII jonglør

Der er efterhånden talrige web-videoer om Apophis, de fleste desværre af "Panik! Panik!"-typen - denne her er både interessant, videnskabelig velresearchet og tilmed visuelt fremragende fortalt:

New Calculations Show Asteroid Apophis to Skim Past Earth So Close We Will Be Able to See It Live