Hej er der nogen her inde der ved hvilken zigbee gateway man skal vælge, som kan arbejde sammen med Apple HomeKit?
Jeg har en Hue bridge i dag. Men jeg kan ikke få det til at arbejde sammen. Det vil være fint hvis gatewayen også kan forbinde direkte til mine hue pære. Men er ikke et must, så må jeg bare køre med to bridge/gateway’s.
Mvh. Jonas
Har ingen problemer her.
Først skal du oprette lamperne i Hue app'n der efter vil de dukker frem i Home Kit.
Hej Gorm.
Jeg har haft mange problemer med Phillips hue.
For det første kunne jeg slet ikke af App’en til at forbinde til bridgen. Så jeg blev nød til at downloade hue essentielt appen. Så kunne jeg forbinde til bridgen og alle hue pærerne, men jeg kunne ikke finde mine zigbee enheder igennem!
Nu er det godt nok nogle år siden jeg satte mit system op, men husker at det var meget nemt. Man skulle trykke på knappen på Hue bridgen og så kunne app'n finde den.
Nu tror jeg at jeg fik det til at lykkes. Jeg kan i hvert fald se mine hue lyskilder i HomeKit nu. Så må jeg bøvle med de der zigbee enheder en anden dag!
husker det også som super nemt, inde i Hue appen vælger man bare smart home også tilføjer man Apple Home ( Homekit ) så går det automatisk ind i homekit også alle de andre ting man har tilføjet i Hue appen, jeg har en kontakt der står som Friends of Hue og den kommer også med ind i Homekit appen.
hvilket punkt valgte du?
PowerPalle skrev:hvilket punkt valgte du?
Trykker på det blå plus ind i smart home også vælger man Apple home.
Ja og så kommer disse valgmuligheder frem. Hvilken valgte du?
jamen så er du forbundet til Apples homekit, hvis det ikke virker så skal du fjern fra Apple home også starte forfra, det der betyder du er forbundet.
Ok, så langt så godt.
Kan du forklare hvad de to andre punkter reelt betyder (dem med hvid skrift, og ikke annuller :) ).
Den nederste er hvis du har tilføjet nye enheder i Hue universet og vil have dem over i homekit hvis de ikke selv er dukket op.
den midterste er ny for mig, er kommet efter jeg har opsat mit, der var ikke noget der hed Matter dengang, det er jo det nye sorte. det der gør at ting der normalt ikke kan snakke sammen med homekit, kan hvis man har en matter hub, som f.eks et apple tv eller en switch-bit Hub 2. mine switch-bot gardiner har jeg fået i homekit via Matter. men i Hue appen må den matter del være hvis man bruger andet end homekit da Hue har været understøttet i homekit så længe jeg kan huske og har brugt Hue og Apple.
Tak for info Pjock.