min iMac fra 2015 er blevet så langsom at jeg ikke har temperament til arbejde på den. Skærmen er revnet så det kan ikke betale sig at skifte harddisken.
Jeg synes ikke jeg har råd til en helt ny og har set på årgang 2021, den burde holde min tid ud.
Der er flere firmaer der sælger brugte Mac med garanti. Er der nogle der er bedre end andre?
Jeg har ikke rigtig lyst til DBA .
Tror du skal tjekke trustpilot mht firmaer.
Mht. M1 imac, så burde den fin med 16GB ram. Har selv M1 MBA med 16GB og har ikke brug for hurtigere maskine.
Der har dog været en del rapporter om grafik/skærm problemer med M1 iMacs. Har ikke set tilsvarende rapporter om problemer med M2 eller nyere.. endnu..
Jeg ville prøve macmo.dk - de er seriøse, og giver god service.
Prøv at kigge hos GreenMind.
De har to års garanti og 14 dages retur-ret på deres produkter.
Jeg købte en iPhone 12 Mini hos dem for 2-3 år siden og har været glad for den.
Det er dog forskelligt, hvad hver enkelt butik har på hylderne, så der skal du shoppe lidt rundt.
Der er ikke så stort udvalg greenmind og macmo. Er der nogen der har prøvet Refurbed. Jeg ved godt at tastatur og mus ikke er Apple , men jeg det har jeg jo selv.
rigmor Nielsen skrev:Der er ikke så stort udvalg greenmind og macmo. Er der nogen der har prøvet Refurbed. Jeg ved godt at tastatur og mus ikke er Apple , men jeg det har jeg jo selv.
De får god kritik på trustpilot og jeg var tæt på at handle der, men faldt over en på dba. Hvis du handler en M1, skal du give de ekstra 181 kr for en 8 kerne og køb med 16GB ram. Det er ikke afhensyn til ydelsen at du skal vælge den med 8 kerner, men den giver også 2 ekstra usb-porte og lan-stik. Mener også at tastaturet har fingeraftrykslæser, men det er knap så interessant, hvis der ikke følger dansk tastatur med og du bruger dit eget. Jeg ville nok også overveje at opgradere ssd til 512GB, 1TB eller 2TB afhængig af dit behov. Men igen sikre dig 8-kerner og 16GB ram..
Mange tak for gode råd. Jeg må på jagt.
Du kan også overveje en Mac mini og en skærm. Det vil være billigere, og give langt større fleksibilitet da du kan vælge skærm lige efter dine præcise ønsker.
Ja det er meget svært at argumentere mod Mac mini M4 basis modellen til ca 5000kr, det er en utrolig lækker maskine til prisen.
Men så igen, iMac synes jeg er superlækre og blæret at det hele er i skærmen - og ville også gerne have sådan en flot maskine stående. Så jeg ville klart gå efter iMac'en :-).
Problemet med en Mac Mini er prisen på en skærm med den ideelle Mac Retina-opløsning. Personligt synes jeg, at 24" (faktisk 23,5") er for lille. Men var det mig, ville jeg købe en Mac Mini og konvertere den gamle 2015 iMac til en monitor med et controller board fra Aliexpress. Jeg har selv konverteret min late 2009 27" og også købt hardware til at gøre det med min iMac Pro, fordi der var debat om at begrænse muligheden for toldfri handel, hvilket endnu ikke er sket. Må også sige at iMac Pro er en vidunderlig maskine og jeg håber at kunne bruge den som computer i mange år. Ulempen ved den løsning er, at man skal åbne den gamle iMac og rode med elektronikken.
Enig! Vi købte en i januar ‘24 med M3 chip og 24 GB RAM og 512 GB SSD til 18 k.
Vi var godt trætte af den gamle iMac Intel maskine der kørte virkelig langsom.
Prisen er høj, men en fed maskine.
Hov, skrev til Sørens indlæg.