xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
436
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Time Machine går i stå
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

178

2
10. maj 2025 @ 12:04
Novice

Hej Macnyt

Jeg skrev et indlæg i går om at opdatere Mojave til Monterey og i den forbindelse ville jeg lave en Time Machine back up.

Jeg prøvede på en ældre Western Digital 5 TB disk men arbejdet gik i stå et stykke inde i kopieringen. Nu har jeg så prøvet på en sprit ny Samsung 1 TB som jeg har formateret til "Mac OS udvidet (Journaled)". Men TM går også i stå på den.

Tager omkring 200 mb og stopper så. Jeg har prøvet at genstarte, samme resultat. Jeg har fjernet alle eksterne harddiske der stod på listen over diske jeg har lavet back up på før. Det hjalp en smule, nu har den lavet lidt mere back up, hele 2,2, GB men er så gået i stå igen. Der mangler stadigvæk omkring 40 GB ud af 400.

Har stoppet TM og startet den igen, så tog den 2,13 GB og gik så i stå.

??

Mvh

Henrik

11
0
  90

178

2
10. maj 2025 @ 12:24
Novice

Slog "sikkerhedskopier automatisk" og startede den manuelt, det hjalp en smule. Den kopierer igen lidt over 2 GB temmelig hurtigt, går derefter ikke helt i stå som før, det går bare meget, meget langsomt?

2434

188
10. maj 2025 @ 13:24
ASCII jonglør

Der kan være stor forskel på, hvor hurtigt det går med den første Time Machine-backup afhængigt af, om det kører via WiFi eller via kabel. Laver selv altid basis-backup'en via kabel, da dette ser ud til at fungere langt hurtigere.

Når basis-backup'en først er etableret, kører det fint og hurtigt via WiFi.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

178

2
10. maj 2025 @ 13:33
Novice

Det er med kabel.

Har tændt og slukket TM nogle gange og lige nu kører det faktisk pænt derudaf, oppe over 8 GB.

Men der må være et eller andet galt siden det er så ustabilt.........

178

2
10. maj 2025 @ 14:11
Novice

He he, nu er det da helt galt, da det gik langsomt for et par timer siden manglede der omkring 40 GB.

Nu stiger og stiger det antal GB der mangler, er oppe på 52 GB hvoraf den har kopieret 48??:-)

Hvordan hænger det dog sammen??

178

2
10. maj 2025 @ 14:24
Novice

Har startet og stoppet den, den startede ved at der manglede omkring 150 mb, nu mangler der over 2 GB og det stiger og stiger. Mængden af kopieret data ligger lige i hælene men kan ikke indhente:-)

178

2
10. maj 2025 @ 14:35
Novice

Jeg kan faktisk ikke bare sige "ok, der mangler lidt mb" og så bruge min back up hvis det bliver nødvendigt for i Samsung HD-vinduet står der at arbejdet er "in.progress".

Og i TM-vinduet står der:

"Ældste sikkerhedskopi: : ingen

Nyeste sikkerhedskopi: ingen

What to do?

178

2
10. maj 2025 @ 14:38
Novice

Sorry for alle mine indlæg men prøvede lige at gå ind "Start Time Machine", der var (selvfølgelig) helt tomt.....

2434

188
10. maj 2025 @ 16:45
ASCII jonglør

Next Stop: nyt kabel 😉

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

83

18
10. maj 2025 @ 16:51
Novice

Hej

Prøv at formattere disk til APFS som Apple anbefaler til timemachine...

Mvh

178

2
10. maj 2025 @ 18:37
Novice

He he, det er vist desværre ikke det for jeg har brugt to forskellige kabler til WD disk og Samsung disk:-)

178

2
10. maj 2025 @ 18:40
Novice

Hej

Ok, det har jeg ikke set, det bør jeg prøve med den Samsung disk jeg har taget i brug for der er ikke andet på den.

Bortset fra det så kastede jeg mig ud i opdateringen, måtte lige op og lave en gendannelse via nettet men nu er Ventura installeret og min to vigtigste programmer ser ud til at køre fint:-)

Mvh

Henrik