Hej Macnyt
Jeg er ved at skulle opdatere OS på min Macbook Pro 2017. Lige nu har den Mojave, jeg vil videre til Monterey.
Jeg kan dog ikke hente den på App Store? Får denne besked:
"Den ønskede verison er ikke tilgængelig"
Iflg. denne liste er min computer kompatibel med Monterey:
https://support.apple.com/da-dk/103260
Hvad kan jeg gøre?
Mvh
Henrik
Måske lidt hjælp her.
Sakset fra hjemmesiden:
Hvis du bruger Kommando-R til at starte fra det indbyggede gendannelsessystem, får du den aktuelle senest installerede version af macOS.
Hvis du bruger Alternativ-Kommando-R til at starte fra macOS-internetgendannelse, får du muligvis den seneste macOS, der er kompatibel med din Mac.
Hvis du bruger Skift-Alternativ-Kommando-R til at starte fra macOS-internetgendannelse, får du muligvis den macOS, der fulgte med din Mac, eller den nærmeste version, der stadig er tilgængelig.
Ellers prøv her.
Held og lykke og feedback.
Tak Tonny, det lyder godt nok svært/besværligt:-)
Lige nu venter jeg på at min computer får lavet en fuld Time Machine sikkerhedskopi.
Den der forberedelsestid er godt nok lang...............
Tak og yes.
Men, kan man ikke vælge hvilken OS man vil ha'?
"Hvis du bruger Kommando-R til at starte fra det indbyggede gendannelsessystem, får du den aktuelle senest installerede version af macOS." ALTSÅ DEN VERSION JEG HAR NU?
"Hvis du bruger Alternativ-Kommando-R til at starte fra macOS-internetgendannelse, får du muligvis den seneste macOS, der er kompatibel med din Mac." OK, SÅ DET SER UD TIL AT VÆRE VENTURA, DET GÅR VIST OGSÅ MED DE PROGRAMMER JEG BRUGER.
"Hvis du bruger Skift-Alternativ-Kommando-R til at starte fra macOS-internetgendannelse, får du muligvis den macOS, der fulgte med din Mac, eller den nærmeste version, der stadig er tilgængelig." HMM, KAN MAN IKKE SELV VÆLGE?:-)
Nej, det er ikke noget man kan. Så skal man selv hente systemet fra Apples supportsider, og så lave en bootable disk. Nemmest er det hvis man har en tom ekstern harddisk at bruge.
Ok, men jeg tror det går fint med Ventura:-)