Hej igen Mac nyttere
Status er at jeg endelig har fået min nye iMac, for 1. gang i næsten 30 år har jeg ikke købt i Mac forretning, men i Power hvor der var kortere leveringstid.
Installering er gået fint nok (Kan nærmest heller ikke blive nemmere :-) Dog er jeg alligevel rendt ind i nogle forskellige problemer:
1. Jeg er rygende uvenner med musen!
(Har været i indstillinger)
Min trackpad er parret med min gamle iMac, og kan (måske derfor) ikke ses af BT på ny iMac.
Jeg tør ikke bryde forbindelse af skræk for ikke at kunne komme ind og aktivere den igen når gamle iMac skal under behandling. Er der en smart måde at ordne det på?
Jeg importerede “iTunes Music” fra ekstern HD (via arkiv-importer), men de fleste af mine playlists er ikke kommet med, den vigtigste er kommet med, men er tom.
Ligeledes er alle mine vurderinger heller ikke at se (er krydset af i oversigtsvalg). De er ret vigtige for mig.
Nogen ide til hvad jeg kan gøre for at få mit gamle musik bibliotek identisk med med hvordan det var på gammel iMac?
På forhånd tak
1. Brug en musemåtte. Og ellers så bare par trackpadden med den nye maskine, det er en ret simpel procedure.
2. Bare kopier hele iTunes mappen manuelt, og slet ~/Application Support/Preferences/com.apple.iTunes.plist, så burde den automatisk blive opgraderet til Music når du åbner denne. Og ellers så bare peg på den i Musics indstillinger.