xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
435
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Bits and bytes (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny vejr-app: Ventusky
Kategori: Bits and bytes (Software)

2434

188
08. maj 2025 @ 08:10
ASCII jonglør

Efter vejr-app’en WeatherPro fik nye ejere, der reelt ødelagde den med “forbedringer” med henblik på større profit, har jeg været på udkig efter en ny og bedre vejr-app - og den er nu fundet: Ventusky. Her findes en formidabel og animeret brugerflade med mange forskellige funktioner - og ikke mindst langtidsprognoser. Både deres website og app fungerer fint gratis, årsabonnement kan tilkøbes. Dette har jeg endnu ikke haft brug for, er slet ikke nødvendigt, da langt de fleste funktioner er tilgængelige gratis - ihvertfald indtil videre. Check dem her:

Ventusky-website

Ventusky iPhone-app

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  2
0
  101

4872

472
08. maj 2025 @ 09:22
FPU

Jeg har brugt YR (den norske vejrtjeneste) lige siden DMI skrottede det gamle look og 10-døgnsprognosen og udskiftede brugerfladen med noget bolsje-agtigt noget, der fik Windows Vista til at lige en S/H film til sammenligning.

Det er en hjemmeside, ikke en app, men den gemmer de lokaliteter, man søger på (og de kan fjernes igen), den viser time-for-time prognoser for de første døgn, der er en 21-døgns prognose, og der er vejrkort med temperatur, nedbør, lyn og vind. Især lyn-kortet er sjovt at se på under et tordenvejr, fordi det opdateres live med en kort forsinkelse.

Og så har jeg lige tjekket på AppStore: YR findes faktisk også som app, endda i en dansk version. Jeg har ikke downloadet den endnu, så jeg kan ikke bedømme den. Den er gratis (med reklamer) med mulighed for in-app køb.

Spirituel Maskine

3119

435
PallMei (Skribent)
08. maj 2025 @ 09:57
Virtual Machine

Tak for tippet, jeg vil prøve det af.

Jeg er meget irriteret over, at DMI ikke har formået at lave noget lige så godt som deres gamle vejrudsigt, og at den nu er utilgængelig med undskyldningen om indfasning af supercomputer.

https://bedrevejr.dk

Ligesom Tonny er jeg nu skiftet til YR, men jeg synes stadig ikke, den er lige så god som DMI's gamle graf.

Opdatering: Efter hurtigt tjek af hjemmesiden, så ved jeg ikke om jeg syntes den er bedre end Windy.com. Det jeg ønsker er en simpel graf med det hele samlet. Må tjekke app'en på et senere tidspunkt.