Jeg skal have købt mig en MBA 2025, og kan se at Humac er 800 kroner dyrere på præcis samme model i forhold til Elgiganten.
Hvad gør at jeg skal købe den hos Humac? Er der noget jeg overser?
(på Apple.dk er samme model 900 kr. dyrere end hos Humac)Har lagt ordren hos begge som clic & collect og det er bare et spørgemål om jeg skal gå til højre eller venstre :-)
På forhånd tak.
Der er vel ingen forskel i garantien på produktet, hvad enten du køber hos den ene eller den anden. Så jeg ville follow the money.
I øvrigt tilbyder Elgigantens kundeklub pt. 20% rabat på iMac 23” M3 (i blå og pink), hvis man køber mindst to maskiner. Kunne måske være interessant for forum, for hvis to herinde skal købe iMac nogenlunde samtidig, kunne man jo spare en del ved et samarbejde.
Desuden har jeg kun de bedste erfaringer med Elgigantens kundeservice, idet jeg de gange der har været brug for det, har fået fuld og tilfredsstillende behandling. Her måske en god idé at tilmelde sig deres kundeklub, koster intet, frameld reklamemail - what’s not to like?
Købte et ret dyrt køleskab hos dem til halv pris, nedsat pga. en virkelig bette næsten usynlig bule øverst på fronten. Ved levering var der så en forkert grønsagsskuffe, den fik jeg så efterleveret uden problemer.
For efterhånden 20 år siden havde Humac et ikke særligt flatterende rygte blandt Mac-brugere, så som regel købte de andre steder, hvis de kunne. Det havde vist nok noget med garantireparationer at gøre, men oplevelsen var måske forskellig fra butik til butik. Og tyve år er altså lang tid til at rette op på tingene, så alt kan jo være i bedste orden nu.
El-giganten er El-giganten, og der florerer vel både gode og dårlige historier om dem omkring garanti-reparationer. Personligt har jeg ikke hørt dårligt om dem, og en af vennerne har ikke haft problemer med at få ombyttet en defekt iPhone eller to gennem årene.
Og så er der jo også Bilka. Hvis de har din model med den ønskede konfiguration, var det måske også en mulighed.
Men, og det er et stort men, når man handler direkte hos Apple, får man den "peace of mind" ved en eventuel garantireparation, at man blot opretter en sag hos Apple, hvorefter UPS henter den lille syge på hjem-adressen og leverer den tilbage igen efter operationen, så længe man blot pakker patienten ned i den originale emballage.
Hvis du efter at have shoppet lidt mere rundt stadig står og skal vælge mellem Humac og El-giganten, kan jeg blot anbefale at du læser nogle anmeldelser om begge firmaer på f.eks. TrustPilot, især omkring reparationer, og hvis der er en negativ tendens det ene sted, er det jo oplagt at vælge det andet.