Hej mn.
Tak for hængelåsen PP :-)
Jeg har fået et problem som jeg håber at I kan hjælpe med.
Er på en pokerside hvor jeg spiller på IMac.
Nu er der problemer og de anbefaler at jeg rydder cache, men først skal jeg tage kopi af mine noter om andre spillere (notes.user.xml) De skulle være i en mappe i ~/Bibliotek/Application Support/.
Denne mappe findes ikke, og jeg anbefales at gå i terminalen og indtaste flg. kommando: chflags nohidden ~/Library/
Det har jeg gjort, men der sker intet :-/
Når jeg søger pokersidens navn i i Spotlight, dukker det kun op i “programmer”.
Arbejder på Imac 27”, late 2014, MacOs er Big Sur 11.7.10
Håber at I har forslag til løsning. På forhånd tak
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Mon ikke det er den biblioteksmappe, som du kan komme ind i via Finder's Gå-menu?
Klik på skrivebordet, så du er i Finder.
Hold derpå Alt-tasten nede. mens du klikker på Gå-menuen; så burde du kunne vælge Bibliotek og åbne mappen.
Tak Tonny! Superb :-D
Jeg mener at man i gamle dage ( ca.20 år siden) gik til biblioteket via Harddisk ikon- og findervindue...er jeg helt galt på den?
Hvilken hængelås?
Den der er hvor der før stod "ikke sikkert-macnyt.dk" :-D (https vistnok)
Rødtop skrev:Jeg mener at man i gamle dage ( ca.20 år siden) gik til biblioteket via Harddisk ikon- og findervindue...er jeg helt galt på den?
Der findes mindste to biblioteker på computeren. Ét i roden af systemet i /Volumes/Harddisk-navn/ og et i hver af brugernes brugermapper, ie. ~/. Det er primært sidstnævnte man rodder rundt i.
PowerPalle skrev:Hvilken hængelås?
Han tænker på status af HTTP/HTTPS understøttelsen på en given side, her Macnyt, som vises med en hængelås i adresselinjen i Safari hvis man kun bruger HTTP.
Rødtop skrev:Håber at I har forslag til løsning. På forhånd tak
Åben et Finder-vindue, og naviger til din brugermappe (Hvis den ikke åbner med den først) --> Vælg Oversigtsmenuen --> Oversigtsvalg --> Sæt hak i den nederste indstilling, "Vis mappen Bibliotek". Så er den permanent vist.
Rødtop skrev:Tak Tonny! Superb :-D
Jeg mener at man i gamle dage ( ca.20 år siden) gik til biblioteket via Harddisk ikon- og findervindue...er jeg helt galt på den?
I ældre OS'er var mappen synlig inde i brugermappen. Den er f.eks. fuldt synlig i 10.6 SnoeLeo.
Så valgte Apple at gøre den usynlig, men altså med adgang via Gå-menuen.
Det er dog lettere irriterende, for selvom man har åbnet den, kan man ikke gå et niveau op ved at Command-klikke på mappenavnet i vinduet, så det er ikke muligt at se selve mappen, og derfor kan man heller ikke tage en info på den og se, hvor meget den fylder.
Alle andre mapper, som er synlige for brugeren, kan man navigere op eller ned i i deres mappe-hieraki ved at Kommando-klikke på mappe-navnet:
Tak for jeres svar, dejligt at kunne komme videre med problemet :-)
Har aldrig brug Gå-menuen før, men noget nemmere hvis der ikke lige er et findervindue åbent.