Har flyttet alt min digitale habengut fra iCloud og Dropbox til den europæiske baserede Pcloud. Årsagen er bekymringer som fx i denne artikel i Politiken i dag (kræver abbo):
Beredskabsminister: Vi skal forberede os på, at amerikanerne trækker stikket til skyen
Det er en fin løsning ! Kan godt lide, at man kan købe en størrelse - for et engangsbeløb.
Fungere fint med mac og linux/ubuntu ;o)
Factory skrev:Pcloud lyder interessant. Hvordan fandt du dem? Hvis du har det fra en sammenligning af udbydere, så er jeg interesseret i at se den.Har flyttet alt min digitale habengut fra iCloud og Dropbox til den europæiske baserede Pcloud. Årsagen er bekymringer som fx i denne artikel i Politiken i dag (kræver abbo):
Beredskabsminister: Vi skal forberede os på, at amerikanerne trækker stikket til skyen
Glad for at nogen kan bruge det. Fandt PCloud i en af de mange artikler, som man bladrer igennem dagligt, husker desværre ikke længere hvor, men en sammenligning med andre udbydere kan jo gurgles. Selv står jeg midt ude i skoven og downloader ramsløg til pesto.
jeg synes ikke meget om at man giver sådan et beløb på forhånd til en virksomhed uanset placering.
400€ for en fam.abbo., er alligevel en slags penge. heller betale mindre beløb om måneden. så kan jeg pakke og rejse hvis kvaliteten degraderes. og jeg jer er klar over man har betalt de samme beløb om ... 4-5 år ved at betale noget lignende om måneden, men tabet ser af mindre.
jeg overvejer at benytte mig af de mange nextcloud hosting virksomheder, f.eks. hetzner har en storage share pakke, hvor man få fuld kontrol over sin data og backups for 5-6€ om måneden. 1TB data får man for det som kan opgraderes til 5TB og højere hvis nødvendig. for 5TB skal man give 14-15€.
Jeg kan sagtens se pointen i at skifte, men jeg har svært ved at finde noget, der fungerer ligeså godt som OneDrive. Jeg bruger det på Mac, Win, web, telefon og iPad. Så nu har jeg taget en lokal back-up og så krydser jeg ellers fingre for at det fortsætter med at virke.
Er der nogen der har erfaring med back-up løsninger af OneDrive? Så jeg kunne slippe for at gøre det manuelt.
Selv Berlingske kan nu se alvoren i situationen. Dette er lederen i dag:
Berlingske mener: Europa er blevet en amerikansk tech-koloni
Betalingsmur !!
At en landsdækkende avis placerer sin egen leder bag avisens egen betalingsmur er ret uintelligent, vil jeg mene - men det kan jeg desværre ikke gøre noget ved. Pga. Rettigheder & Co. kan kun et enkelt udpluk gives her:
Hvis vi troede, at strategisk autonomi alene var et spørgsmål om at afkoble sig fra Kina, er det tid til at tro om igen.
I billederne af techmoguler som Elon Musk, Jeff Bezos fra Amazon, Sundar Pichai fra Google og Tim Cook fra Apple ved Trumps indsættelsesceremoni, har mange set en ny alliance mellem tech, penge og politik.
Vi må frygte og indstille os på, at Trump har det til fælles med Kinas præsident Xi, at han kan finde på at gøre amerikanske virksomheder til brikker i statens magtpolitiske spil.