xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
434
187
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Europæiske Pcloud i stedet for USA-baserede Cloud-tjenester
Kategori: Lagerhallen i skyen (iCloud)

2428

187
10. april 2025 @ 21:01
ASCII jonglør

Har flyttet alt min digitale habengut fra iCloud og Dropbox til den europæiske baserede Pcloud. Årsagen er bekymringer som fx i denne artikel i Politiken i dag (kræver abbo):

Beredskabsminister: Vi skal forberede os på, at amerikanerne trækker stikket til skyen

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  8
3
  516

193

0
12. april 2025 @ 02:25
Novice

Det er en fin løsning ! Kan godt lide, at man kan købe en størrelse - for et engangsbeløb.

Fungere fint med mac og linux/ubuntu ;o)

Mac Mini M4, iPhone mini & Synology NAS

3119

434
PallMei (Skribent)
12. april 2025 @ 07:20
Virtual Machine
Factory skrev:

Har flyttet alt min digitale habengut fra iCloud og Dropbox til den europæiske baserede Pcloud. Årsagen er bekymringer som fx i denne artikel i Politiken i dag (kræver abbo):

Beredskabsminister: Vi skal forberede os på, at amerikanerne trækker stikket til skyen

Pcloud lyder interessant. Hvordan fandt du dem? Hvis du har det fra en sammenligning af udbydere, så er jeg interesseret i at se den.

2428

187
12. april 2025 @ 10:37
ASCII jonglør

Glad for at nogen kan bruge det. Fandt PCloud i en af de mange artikler, som man bladrer igennem dagligt, husker desværre ikke længere hvor, men en sammenligning med andre udbydere kan jo gurgles. Selv står jeg midt ude i skoven og downloader ramsløg til pesto. 

1157

134
13. april 2025 @ 11:37
Stormogul

jeg synes ikke meget om at man giver sådan et beløb på forhånd til en virksomhed uanset placering. 

400€ for en fam.abbo., er alligevel en slags penge. heller betale mindre beløb om måneden. så kan jeg pakke og rejse hvis kvaliteten degraderes. og jeg jer er klar over man har betalt de samme beløb om ... 4-5 år ved at betale noget lignende om måneden, men tabet ser af mindre.

jeg overvejer at benytte mig af de mange nextcloud hosting virksomheder, f.eks. hetzner har en storage share pakke, hvor man få fuld kontrol over sin data og backups for 5-6€ om måneden. 1TB data får man for det som kan opgraderes til 5TB og højere hvis nødvendig. for 5TB skal man give 14-15€.

nihad.dk 

366

13
puggaard (Skribent)
13. april 2025 @ 13:11
Lærling

Jeg kan sagtens se pointen i at skifte, men jeg har svært ved at finde noget, der fungerer ligeså godt som OneDrive. Jeg bruger det på Mac, Win, web, telefon og iPad. Så nu har jeg taget en lokal back-up og så krydser jeg ellers fingre for at det fortsætter med at virke. 

Er der nogen der har erfaring med back-up løsninger af OneDrive? Så jeg kunne slippe for at gøre det manuelt. 

mvh. Peter

2428

187
20. april 2025 @ 19:12
ASCII jonglør

Selv Berlingske kan nu se alvoren i situationen. Dette er lederen i dag:

Berlingske mener: Europa er blevet en amerikansk tech-koloni

2057

229
PowerPalle (Administrator)
20. april 2025 @ 19:42
ASCII jonglør

Betalingsmur !!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2428

187
20. april 2025 @ 20:23
ASCII jonglør

At en landsdækkende avis placerer sin egen leder bag avisens egen betalingsmur er ret uintelligent, vil jeg mene - men det kan jeg desværre ikke gøre noget ved. Pga. Rettigheder & Co. kan kun et enkelt udpluk gives her:

Hvis vi troede, at strategisk autonomi alene var et spørgsmål om at afkoble sig fra Kina, er det tid til at tro om igen.

I billederne af techmoguler som Elon Musk, Jeff Bezos fra Amazon, Sundar Pichai fra Google og Tim Cook fra Apple ved Trumps indsættelsesceremoni, har mange set en ny alliance mellem tech, penge og politik.

Vi må frygte og indstille os på, at Trump har det til fælles med Kinas præsident Xi, at han kan finde på at gøre amerikanske virksomheder til brikker i statens magtpolitiske spil.