xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
430
181
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan ikke logge ind macbook pro
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

1

0
I dag @ 09:48
Nyt medlem

Jeg er pensionist og købt en brugt macbook pro 16 2020. jeg fik den i går og ville ændre kodenavn og jeg lavede også fingeraftryks (nøgle)  samtidig kunne jeg se at der var opdateringer vistnok til 15 et eller andet det var en større opdatering, og så slukkede jeg computeren efter alt var færdigt, men nu kan jeg ikke logge ind hverken med fingeraftryk eller det nye eller gamle kodeord, jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg har ikke særlig meget forstand på computere og slet ikke macbook, jeg bruger ellers windows.

Jeg håber en af jer kloge hoveder, vil hjælpe mig ud af denne knibe.  

12
0
  126

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 10:19
Virtual Machine

Har sælger deaktiveret aktiveringslås?

https://support.apple.com/da-dk/102541 

1

0
I dag @ 11:00
Nyt medlem

Den virkede før, med det login nr jeg fik før, jeg prøvede 2 gange og alt var ok, men altså ikke mere

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 11:12
Virtual Machine
Romac skrev:

Den virkede før, med det login nr jeg fik før, jeg prøvede 2 gange og alt var ok, men altså ikke mere

Det kan du ikke gå ud fra. 

Står der aktiveringslås på det login billede?

Hvis den er aktiveringslåst, skal du have sælger til at afmelde den, ellers kommer du aldrig videre.

1

0
I dag @ 12:03
Nyt medlem

Jeg burde måske uddybe, jeg tænker på, at hvis sælger aktiver finder, så ville det vel også træde i kraft før opdatering, men min viden er begrænset

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 12:26
Virtual Machine
Romac skrev:

Jeg burde måske uddybe, jeg tænker på, at hvis sælger aktiver finder, så ville det vel også træde i kraft før opdatering, men min viden er begrænset

Nej, hvis sælger har aktiveret den, så er den aktiveringslåst til sælger.

Der er heller ingen grund til at blive ved med at gætte på om den kan være det eller ej. Det er tydeligt på den skærm du ser. Post evt. billede af den.

1

0
I dag @ 15:35
Nyt medlem

Jeg har henvendt mig til sælger og fået kvittering, jeg talte med en og han sagde apple kunne åbne hvis man havde regning og jeg har netop modtaget kvitering, så skal jeg vel finde apple adresse, kan det være rigtig, det er noget mere besværligt end med windows jeg sidder og leder

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 16:07
Virtual Machine
Romac skrev:

Jeg har henvendt mig til sælger og fået kvittering, jeg talte med en og han sagde apple kunne åbne hvis man havde regning og jeg har netop modtaget kvitering, så skal jeg vel finde apple adresse, kan det være rigtig, det er noget mere besværligt end med windows jeg sidder og leder

Det ville være meget nemmere, hvis du fik sælgeren til at slå det fra, som angivet i mit første link. Han behøver ikke maskinen for at gøre det.

Apple-hardware er grundigt tyverisikret. Det bliver først besværligt, når du går uden om sælgeren og skal overbevise Apple om, at du er den retmæssige ejer.

2037

225
PowerPalle (Administrator)
I dag @ 16:10
ASCII jonglør

Hvis den forrige ejer har sat "digital lås" på maskinen så skal den person fjerne den ved et videresag. Der er sælger ansvar at gøre det, men køber bør være opmærksom. Du som ejer af en maskine skal se det som en tyverisikring, hvilket er indbygger i Apple hardware/macOS (ved ikke om det eksisterer på samme måde på Windows).

lad mig lige spole lidt tilbage. Jeg gør mig nogle antagelser som du gerne må be- eller afkræfte.

a) Da du købte den nye Mac, fik du så mulighed for at indtaste et nyt bruger-id og et nyt kodeord som du efterfølgende har kunne bruge til at logge ind på maskinen når den har været slukket?

b) Har du mulighed for at dele et skærmbillede af maskinen, ... der hvor du forsøger at logge-ind?

c) Du skriver noget om at hverken det nye eller det gamle kodeord virker. Var det gamle kodeord den tidligere ejers eller et kodeord du havde indstillet den med?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 17:19
Virtual Machine
PallMei skrev:
Romac skrev:

Det ville være meget nemmere, hvis du fik sælgeren til at slå det fra, som angivet i mit første link. Han behøver ikke maskinen for at gøre det.

Apple-hardware er grundigt tyverisikret. Det bliver først besværligt, når du går uden om sælgeren og skal overbevise Apple om, at du er den retmæssige ejer.

Vil lige tilføjet at Apple også har en artikel der beskriver hvad man skal gøre før man sælger:

Forholdsregler før du sælger, bortgiver eller bytter din Mac eller sender den til genbrug

1

0
I dag @ 17:49
Nyt medlem

1761

59
I dag @ 18:00
Stormogul

Nu står datoen på engelsk, så du er 100% sikker på din indtastning af koden er rigtig da der jo er forskel på engelsk og dansk tastatur layout? 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

3093

430
PallMei (Skribent)
I dag @ 18:18
Virtual Machine
Romac skrev:

Ok, det er ikke aktiveringslås skærmen. Så er det det her link du skal bruge:

Hvis du har glemt login-adgangskoden til din Mac