xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
425
181
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Slette flere beskeder på een gang?.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

502

24
30. marts 2025 @ 13:15
Kaptajn

Kan man, og da hvordan, slette flere uafhængige beskeder på en gang, altså eksempelvis shift+klikke i de beskeder jeg vil slette og så slettes alle - mit eksempel virker ikke.

11
1
  199

1730

45
30. marts 2025 @ 14:35
Stormogul

Prøv cmd+klik og så højreklik på en af de valgte beskeder - vælg slet.

2032

221
PowerPalle (Administrator)
30. marts 2025 @ 15:52
ASCII jonglør

Du skriver i et macOS tema her på macnyt, men du nævner ikke i hvilken applikation du ønsker at gøre det i - kan du forklare lidt mere...?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

502

24
30. marts 2025 @ 16:35
Kaptajn

@ PowerPalle

Nåe ja, naturligvis, app Beskeder.

@ Gorm Jørgensen

Jeg er med på sletning af den enkelte beskedtråd, jeg vil slette flere beskedtråde på en gang (beskedtråd 1, emne A + beskedtråd 2, emne B etc.).

3032

425
PallMei (Skribent)
30. marts 2025 @ 17:26
Virtual Machine
MichaelCorfitsen skrev:

@ Gorm Jørgensen

Jeg er med på sletning af den enkelte beskedtråd, jeg vil slette flere beskedtråde på en gang (beskedtråd 1, emne A + beskedtråd 2, emne B etc.).

Jeg forstår ikke hvad du mener, Gorms svar er efter min mening stadig løsningen. Uanset om du ønsker at slette flere samtaler eller flere beskeder i en samtale. Men hvis du gerne vil markere alle tekster i et område, har du ret. Shift virker ikke til at markere alle i et interval og du er nødt til at cmd+klik på dem alle enkeltvis.

145

20
30. marts 2025 @ 19:33
Novice

Mener du SMS beskeder på din iPhone  ? 

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro.

502

24
31. marts 2025 @ 11:34
Kaptajn

@ PRW

iMac OS 15.3.2.

På vedhæftet beskedoversigt - jeg vil bevare beskedtråd 01 men vil slette øvrige beskedtråde 2-5 på EEN gang.

2032

221
PowerPalle (Administrator)
31. marts 2025 @ 11:56
ASCII jonglør
  1. Klik på beskedtråd 2 (BS2)
  2. Hold Commando-tasten nede
  3. Klik på BS3, BS4 og BS5
  4. Hold fortsat Commando-tasten nede
  5. Tryk på slet-tasten på dit tastatur

Det skulle håndtere dit ønske om at slette flere tråde på én gang.

PS. Commando-tasten ser således ud... (findes i flere variationer men med denne krusedulle på).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

502

24
31. marts 2025 @ 12:51
Kaptajn

Tak - det var bare det. Jeg havde set mig lidt blind på Shift-tasten, der i mange andre sammenhæng bruges til at "lægge sammen" med, så jeg fik ikke selv prøvet Command (tidligere "æbletasten").

4853

458
31. marts 2025 @ 15:59
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Tak - det var bare det. Jeg havde set mig lidt blind på Shift-tasten, der i mange andre sammenhæng bruges til at "lægge sammen" med, så jeg fik ikke selv prøvet Command (tidligere "æbletasten").

Der er også en gang sammenrodet (ahøm) æble-grød nu.

Før OS X var Shift-klik til at vælge enkeltfiler sammen med den eller de allerede valgte filer, mens man kunne trække eller Shift-trække cursoren hen over de filer, som man ville til- eller fravælge.

Og på listeform kunne man gøre noget smart:

Hvis man f.eks. have pakket en del mapper ud, kunne man nøjes med at trække cursoren hen over .sit suffix'et i fil-navnene; så var det kun sit-filerne, altså hveranden fil, der blev valgt, og dem kunne man så hive i papirkurven. Det kan man ikke i OS X eller macOS vinduer på listeform.

Fra og med OS X blev det at shift-klikke mellem to filer (i vinduer på listeform) til at vælge alle filer imellem to specifikke filer, mens det så blev Kommando-klik, som adderede enkelt-filer, f.eks. hver tredie fil. Klik-træk vælger nu alt, uanset længden på fil-navn, så hvis man har en masse filer og deres komprimerede arkiver til at ligge blandet sammen, er man nødt til at sortere efter art (Kind) ved at åbne Oversigtsvalg, hakke af i Kind, klikke på Kind øverst i Finder-vinduet, hive de sorterede filer i papirkurven, og så fjerne Kind fra Oversigtsvalg igen. Tak, Steve.

Spirituel Maskine

145

20
31. marts 2025 @ 16:47
Novice

Jeg har måske misforstået noget, men hvis det beskeder/tråd fra en person der skal slettes som deles på tværs af enheder så det da bare at marker beskeden og så slette den ? 

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro.

502

24
31. marts 2025 @ 18:30
Kaptajn

Den er jeg med på - men tak.