Kan man, og da hvordan, slette flere uafhængige beskeder på en gang, altså eksempelvis shift+klikke i de beskeder jeg vil slette og så slettes alle - mit eksempel virker ikke.
Prøv cmd+klik og så højreklik på en af de valgte beskeder - vælg slet.
Du skriver i et macOS tema her på macnyt, men du nævner ikke i hvilken applikation du ønsker at gøre det i - kan du forklare lidt mere...?
@ PowerPalle
Nåe ja, naturligvis, app Beskeder.
@ Gorm Jørgensen
Jeg er med på sletning af den enkelte beskedtråd, jeg vil slette flere beskedtråde på en gang (beskedtråd 1, emne A + beskedtråd 2, emne B etc.).
MichaelCorfitsen skrev:@ Gorm Jørgensen
Jeg er med på sletning af den enkelte beskedtråd, jeg vil slette flere beskedtråde på en gang (beskedtråd 1, emne A + beskedtråd 2, emne B etc.).
Jeg forstår ikke hvad du mener, Gorms svar er efter min mening stadig løsningen. Uanset om du ønsker at slette flere samtaler eller flere beskeder i en samtale. Men hvis du gerne vil markere alle tekster i et område, har du ret. Shift virker ikke til at markere alle i et interval og du er nødt til at cmd+klik på dem alle enkeltvis.
Mener du SMS beskeder på din iPhone ?
@ PRW
iMac OS 15.3.2.
På vedhæftet beskedoversigt - jeg vil bevare beskedtråd 01 men vil slette øvrige beskedtråde 2-5 på EEN gang.
Det skulle håndtere dit ønske om at slette flere tråde på én gang.
PS. Commando-tasten ser således ud... (findes i flere variationer men med denne krusedulle på).
Tak - det var bare det. Jeg havde set mig lidt blind på Shift-tasten, der i mange andre sammenhæng bruges til at "lægge sammen" med, så jeg fik ikke selv prøvet Command (tidligere "æbletasten").
MichaelCorfitsen skrev:Tak - det var bare det. Jeg havde set mig lidt blind på Shift-tasten, der i mange andre sammenhæng bruges til at "lægge sammen" med, så jeg fik ikke selv prøvet Command (tidligere "æbletasten").
Der er også en gang sammenrodet (ahøm) æble-grød nu.
Før OS X var Shift-klik til at vælge enkeltfiler sammen med den eller de allerede valgte filer, mens man kunne trække eller Shift-trække cursoren hen over de filer, som man ville til- eller fravælge.
Og på listeform kunne man gøre noget smart:
Hvis man f.eks. have pakket en del mapper ud, kunne man nøjes med at trække cursoren hen over .sit suffix'et i fil-navnene; så var det kun sit-filerne, altså hveranden fil, der blev valgt, og dem kunne man så hive i papirkurven. Det kan man ikke i OS X eller macOS vinduer på listeform.
Fra og med OS X blev det at shift-klikke mellem to filer (i vinduer på listeform) til at vælge alle filer imellem to specifikke filer, mens det så blev Kommando-klik, som adderede enkelt-filer, f.eks. hver tredie fil. Klik-træk vælger nu alt, uanset længden på fil-navn, så hvis man har en masse filer og deres komprimerede arkiver til at ligge blandet sammen, er man nødt til at sortere efter art (Kind) ved at åbne Oversigtsvalg, hakke af i Kind, klikke på Kind øverst i Finder-vinduet, hive de sorterede filer i papirkurven, og så fjerne Kind fra Oversigtsvalg igen. Tak, Steve.
Jeg har måske misforstået noget, men hvis det beskeder/tråd fra en person der skal slettes som deles på tværs af enheder så det da bare at marker beskeden og så slette den ?
Den er jeg med på - men tak.