xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
425
180
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Overliggende translater til ipad?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)

511

6
20. marts 2025 @ 09:45
Kaptajn

Findes der en app, som jeg kan have åben ovenpå youtubevinduet på min ipad, som ikke fulder ret meget på skærmen? Jeg kommenterer jævnligt på primært engelsksproget videoer, og indtil har jeg brugt delt skærm med Safari til at slå ord op, for at stave rigtigt. Men det tager noget af fornøjelsen fra YT. 

iPad Pro 2017, imac 27", mbp 2009.
  7
0
  165

3032

425
PallMei (Skribent)
20. marts 2025 @ 10:09
Virtual Machine

iPad er nok ikke det rigtige værktøj så. Med mindre der er noget indbygget som F.eks Quick notes, er iPadOS alt for begrænset. 

511

6
20. marts 2025 @ 10:13
Kaptajn

😊 min imac er for besværlig at ligge med på sofaen 😄 

4853

458
20. marts 2025 @ 10:23
FPU

Hvad forhindrer dig i at have din iPhone ved hånden og så oversætte via Safari på den, mens du ser videoen på iPad'en?

Du kan også prøve at lege med app'en "Snak og Oversæt"; måske kan den noget brugbart, f.eks. ved at du siger det engelske ord ind i app'en på din iPhone og så får en oversættelse ud, måske endda på skrift, hvis den kan det (det er MEGET længe siden, at jeg selv har haft app'en åbnet).

Spirituel Maskine

3032

425
PallMei (Skribent)
20. marts 2025 @ 11:08
Virtual Machine
Kent Amond Jørgensen skrev:

😊 min imac er for besværlig at ligge med på sofaen 😄 

Derfor jeg har en Macbook Air 😎

På computer kan du også oversætte undertekster. Det er muligt det også er blevet en mulighed i App. 

Nogle videoer har også kunstig intelligens tale og jeg hader det. Er vist også noget skaberen skal aktivere. Har kun oplevet det på en tysk kanal og jeg vil hellere høre det på tysk end maskinstemmen.

511

6
20. marts 2025 @ 12:03
Kaptajn

Rent fysisk lidt mere besværlig end det jeg gør i dag. Mit ipadcover er perfekt til at hænge ipaden over venstre hånd. Og så er højre fri til at skrive med. Men jeg vil prøve at finde en app til min ikke iphone. Omvendt, så har jeg sjældent min mobil med mig herhjemme. Jeg har ikke stort behov for den. Men det skal da prøves.

511

6
20. marts 2025 @ 12:03
Kaptajn

Rent fysisk lidt mere besværlig end det jeg gør i dag. Mit ipadcover er perfekt til at hænge ipaden over venstre hånd. Og så er højre fri til at skrive med. Men jeg vil prøve at finde en app til min ikke iphone. Omvendt, så har jeg sjældent min mobil med mig herhjemme. Jeg har ikke stort behov for den. Men det skal da prøves.

511

6
20. marts 2025 @ 12:10
Kaptajn

Desværre har Folketinget besluttet, inddirekte, at jeg skal bruge penge til at renovere mit hus, før nyt ithardware ☹️ Og det er til retskrivning, når jeg skriver kommentar på andres videoer. Jeg laver ikke videoer selv. Og det er sjældent, at jeg støder på engelske ord jeg ikke har kender, men jeg kan ikke altid huske stavningen. Og helt enig med engelsk tale på tyske kanaler. Jeg er stoppet med at følge en akvariekanal på tysk af den grund. 😢