Det sidste halve års tid har stikket "drillet" - det er som om at ledningen ikke klikker ordentligt på plads, når man sætter den til ladning - den vipper lidt frem og tilbage. Man kan godt skabe kontakt, men man skal være meget påpasselig, at den ikke mister forbindelsen, så den ikke lader op.
Jeg har prøvet at puste "triykluft på dåse" ind i stikket. Det har jeg gode erfaringer med fra andre telefoner og andet elektronik. Men det hjælper ikke rigtigt.
Gode bud? Og hvordan plejer man at få det til at fungere, hvis den skal til reparation? Det er ikke super nemt at undvære en telefon i flere uger.
Den er købt gennem mit teleselskab, men kan man bare henvende sig til Apple - eller skal det gennem teleselskabet?
Har du prøvet en anden ledning? Det kan jo være, at det ikke er stikket i telefonen, det er galt med.
Du skal henvende dig vedrørende garanti-reparationen (du har jo stadig 11 måneder reklamationsret) i den butik, som har solgt dig produktet, og de har så tre forsøg til at få din iPhone til at fungere korrekt, inden de skal give dig en bytter.
Du henvender dig jo heller ikke direkte til Bosch eller Makita alle Skill eller DeWalt, hvis din boremaskine strejker på garantien. Her henvender du dig jo i det byggemarked, hvor du købte det pågældende værktøj.
Men prøv som sagt en anden (original) ledning først. Det kunne jo være…
pianomartin skrev:Jeg købte en iPhone 15 i februar 2024.Det sidste halve års tid har stikket "drillet" - det er som om at ledningen ikke klikker ordentligt på plads, når man sætter den til ladning - den vipper lidt frem og tilbage. Man kan godt skabe kontakt, men man skal være meget påpasselig, at den ikke mister forbindelsen, så den ikke lader op.
Jeg har prøvet at puste "triykluft på dåse" ind i stikket. Det har jeg gode erfaringer med fra andre telefoner og andet elektronik. Men det hjælper ikke rigtigt.
Gode bud? Og hvordan plejer man at få det til at fungere, hvis den skal til reparation? Det er ikke super nemt at undvære en telefon i flere uger.
Den er købt gennem mit teleselskab, men kan man bare henvende sig til Apple - eller skal det gennem teleselskabet?
Så køb en mag-safe lader at falde tilbage på.
Rense med en tandstik eller lignende. Jeg har tidligere købt sådan et sæt:
https://www.aliexpress.com/item/1005005948652823.html
Det kunne dog ikke redde Lightning stikket på min iPhone 12 Pro. Så nu er jeg tvunget til at lade med Mag-safe.
Jeg plejer at rense stik med et tynd synål. Klikker den ikke ordentligt ind, er der nok en stor klump et-eller-andet dernede. Man skal grave løs og kan godt tage lidt tid at fange det, hvis der er noget.
Bruger du Kina-kabler kan de dog også dø ret hurtigt.