Har en Seagate One Touch 5 TB fra 2023, der har fungeret som Time Machine og arkiv til dokument/mapper (partitioneret i to APFS). USB A.
Pludselig gik den død, dvs., kan ikke se/læse den fra min iMac 2023 med USB konverter A til C.. Når den eksterne Seagate er koblet til, kan jeg heller ikke se nogen disk i Diskværktøjer - heller ikke min interne disk.
Hvis jeg kobler den på en Windows-maskine, kan den læse alle arkiver/mapper..
Hvis jeg kobler den på min gamle High Sierra Mac med USB A, kan diskverktøj se den, men kan ikke ses i Finder.
Diskværktøjer fra High Sierra kan heller ikke gendanne eller slette disken - melder fejl hele tiden.
Nogen der har en ide om, hvordan jeg kan løse dette?
Screendump fra High Sierra‘s diskværktøj
Beman skrev:Har du prøvet det andet kabel og adapterHar en Seagate One Touch 5 TB fra 2023, der har fungeret som Time Machine og arkiv til dokument/mapper (partitioneret i to APFS). USB A.
Pludselig gik den død, dvs., kan ikke se/læse den fra min iMac 2023 med USB konverter A til C.. Når den eksterne Seagate er koblet til, kan jeg heller ikke se nogen disk i Diskværktøjer - heller ikke min interne disk.
Windows understøtter ikke APFS. Det kræver tredje part softwareHvis jeg kobler den på en Windows-maskine, kan den læse alle arkiver/mapper..
Er den aktiveret i diskværktøj.Hvis jeg kobler den på min gamle High Sierra Mac med USB A, kan diskverktøj se den, men kan ikke ses i Finder.
Diskværktøjer fra High Sierra kan heller ikke gendanne eller slette disken - melder fejl hele tiden.
Hvilken fejl?
Nogen der har en ide om, hvordan jeg kan løse dette?Screendump fra High Sierra‘s diskværktøj
Jeg tror det er et hardware problem. Forhåbentlig i adapteren eller kablet