xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
435
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Shimian dual-link DVI monitor med en Mac mini M2?! Adapter?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

4

0
24. februar 2025 @ 01:11
Nyt medlem

Hej alle,

Jeg læste en tråd her hvor der blev spurgt til en skærm og en forbindelse til en Mac .. jeg er i den situation, at jeg købte en brugt Shimian monitor som denne
Shimian monitor på Anandtech

Min spørgsmål går på om en omtalt Club 3D adapter vil kunne klare arbejdet med at få et Dual-Link DVI signal ned til en enkelt USB-C ? Jeg har 2 USB-C porte på min Mac mini M2 - den ene port er opbrugt, så der er en enkelt USB-C port tilbare til denne monitor.

Shimian skærmen lader til at fungere vha, nogle fiksfakserier som noget HDMI gennem en billig adapter med DVI tilgang og så fra Mac mini HDMI til adapter over til DVI og ind til Shimian monitor. Dog uden reelt billede under opstart af Mac mini eller selve macOS Sequoia.

Min Intel iMac kan ej heller rigtig klare skærene med denne skærm

Adapteren jeg læste om er denne, fra Amazon

Club 3D USB Type C

Vil der være succes med dette tænker I?

Nørderier med macOS på en oldgammel 27" Intel iMac fra 2015. Ja, du læste rigtigt. En Intel Mac. Oh Apple Silicon Mac, where art thou
  2
1
  374

3119

435
PallMei (Skribent)
24. februar 2025 @ 07:58
Virtual Machine

4

0
24. februar 2025 @ 14:32
Nyt medlem

Tak for svar.

Jeg er meget tændt på, at få skærmen til at virke - med billede. Det skulle være et flot billede den giver.

Og tak for også, at give link til Pricerunner.. jeg plejer ellers nok at kigge der. Min tanke var, at det var for en obskur adapter til det danske marked.

Yay. Glæder mig. Nu mangler jeg bare et VESA-mount til Shimian monitor. Den tidligere ejer havde ikke foden til skærmen.

Nørderier med macOS på en oldgammel 27" Intel iMac fra 2015. Ja, du læste rigtigt. En Intel Mac. Oh Apple Silicon Mac, where art thou