Jeg har i mange år (25) haft mit eget domænenavn, og har i de fleste af disse år haft både web og mail tilknyttet. De sidste par år eller 4 har jeg faktisk kun benyttet mail-delen, hvilket simpelthen er for dumt og dyrt. Jeg vil gerne spare de penge det koster at have begge dele, da jeg reelt kun har brug for mail.
Så...
Jeg har kigget på forskellige løsninger, og er kommet frem til, at jeg kan bruge funktionen Tilpasset e-maildomæne i iCloud+ men kan sgutte helt hitte rundt i det.
Skal jeg forstå det sådan, at jeg:
På forhånd tak for hjælpen
Apple vil ikke overtage dit domæne, de vil kun benytte det - så du skal selv finde en udbyder som kan forny dit domæne, og som du kan benytte som nameserver i.f.m iCloud - fx via DNS.services hvor selve DNS servicen er gratis, men hvor du selvfølgelig betaler for dit domæne på års basis.
Der er dog nogle begrænsninger til hvor mange email adresser du kan oprette - pr bruger - og det er 3 adresser + plus div alias'er.
Så hvis du sætter dit domaine op med familie deling, vil hver person have 3 email adresser - du kan ikke på en nem måde ændre et single domæne til familie efterfølgende, så gør dette med det samme - hvis du har behovet.
Tilføj et e-maildomæne, du allerede ejer, i iCloud Mail på iCloud.com
er lige med her 👀
Er der nogen der ved hvordan det fungerer mht opsætning efterfølgende i andre mailprogrammer end Apples? Er det fx til at sætte op i Outlook på Windows? Skal man have iCloud for Windows?
iCloud Mail-serverindstillinger for andre e-mailklientapps
Det er stadig “bare” en iCloud konto - blot med dit egen domæne.
Og du behøver ikke at installere iCloud på fx Windows - du kan blot tilgå din konto via en browser
Det er meget fint. Takker 👍
Synes dog ikke om iCloud webmail. Så det bliver sikkert Outlook både på Mac og Win. Tror sgu jeg giver det et skud.