xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
433
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor nøjagtig er Sundhed- og Fitness app?
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)

119

3
04. september 2023 @ 09:44
Novice

Hej Macnyttere.

Har en iPhone X , og har flere gange undret mig over skridtælling i Sundhed -og Fitness app.

Senest meldte begge apps at jeg gik 1300 skridt i morges.  Det kan i min verden slet ikke passe, jeg vil vurdere til maks. 500-600 skridt :-/  (erfaring med turen)  Min skridtlængde er nok kortere  (68 cm)  end de flestes , hvilke jo naturligvis  giver flere skridt på en given længde.

Har haft  div. andre apps til skridttælling, men ville nu helst bare benytte mig af de indbyggede funktioner i iPhone.

Hvor nøjagtige er de her apps, når det kommer til skridt tælling?

Glæder mig som altid til at høre fra jer :-)

Mvh. Lone
  9
7
  1495

2428

185
04. september 2023 @ 10:42
ASCII jonglør

Man kan jo selv tjekke ganske enkelt:

• ved at kende en nøjagtig distance på fx 100 m
  • checke hvad skridttælleren står på i iPhone
  • gå distancen i alm. gang mens man selv tæller skridt (mentalt, der er jo absolut ingen grund til at folk skal skal tro, at man er blevet debil)
  • checke iPhone-tællingen og sammenligne med ens egen tælling
  • tilsidst kan man jo interpolere, her gange op med ti til 1 km - så får man vel en rimelig god målestok for vandreture og skridttælling LIVE.
MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

8700

221
04. september 2023 @ 10:44
Poseidon

Telefonen måler det på hvor mange gange du laver en bevægelse som får dens gyroskop til at tro du laver et skridt. Laver du andre ting, så kan den også aktiveres. Står du for eksempel og vasker op, og flytter dig et hak til siden for at lægge noget til siden, så vil den registrere det som et skridt.

Der var engang en Mac...

119

3
04. september 2023 @ 11:33
Novice

Tak David.

Så hvis man er en stepdanser, stiger antal af skridt :-D

Altså skal jeg have mest mulig præcision , så hedder det GPS App, er det rigtig forstået?

Mvh. Lone

119

3
04. september 2023 @ 11:34
Novice

Og tak til Factory , også :-)

Mvh. Lone

3118

433
PallMei (Skribent)
04. september 2023 @ 12:23
Virtual Machine
Rødtop skrev:

Tak David.

Så hvis man er en stepdanser, stiger antal af skridt :-D

Altså skal jeg have mest mulig præcision , så hedder det GPS App, er det rigtig forstået?

Nej. Bliv klog på hvordan det virker og så vær opmærksom på at du bære telefonen eller enheden der tæller skridt optimalt. F.eks. måler Apple Watch det ud fra dine armbevægelser og vil ikke måle korrekt hvis du holder din arm i ro, f.eks. skubber en barnevogn. Ligeledes vil iPhone nok måle bedst, hvis den er i din bukselomme og ikke i en taske eller at du går og bruger den.

Hvis vi snakker en decideret gåtur, så vil GPS være en fordel til at registrere distance og kalibrere din skridt længde. Det vil så give bedre distance uden gps (men ikke antal skridt). Det er især en fordel ved løb og til løbebånd.

510

24
04. september 2023 @ 13:01
Kaptajn

Til Rødtop.

Mapmyrun.com (rimelig betaling) tæller ikke skridt, men måler afstand m.m. (GPS), og på hjemmesiden får du et fint kort med mange oplysninger.

119

3
05. september 2023 @ 11:29
Novice

Tak for alle jeres svar.

Jeg går med iPhone i jakkelomme, så det er nok en af årsagerne til "udsving".  

Samtidig har jeg en livslang vane med at have nøglebundt i den ene bukselomme,  og i den anden lomme er der også ting som kan ridse telefon, så den kommer aldrig i bukselomme :-)   Er klar over at hvis jeg vil det alvorligt, så må jeg tilbage til GPS Apps

Mvh. Lone

2428

185
05. september 2023 @ 12:03
ASCII jonglør
Rødtop skrev:

Senest meldte begge apps at jeg gik 1300 skridt i morges.  Det kan i min verden slet ikke passe, jeg vil vurdere til maks. 500-600 skridt :-/  (erfaring med turen)  Min skridtlængde er nok kortere  (68 cm)  end de flestes , hvilke jo naturligvis  giver flere skridt på en given længde.

Er med mine 183 cm lodret og tilhørende lange skridt også forundret over, hvor mange skridt iPhone egentlig tæller, når jeg er ude at vandre. Synes antallet er i overkanten, men svært at afgøre hvor retvisende den slags målinger er.

Så jeg er blevet fuldstændig ligeglad med slør i rattet på den slags digitalt pjat, og nyder blot at gå lange skønne ture i landskabet og få fornemmelsen af frihed. Eller som Spratt i Downton Abbey omtaler sin daglige spadseretur: My constitutional   

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

8700

221
06. september 2023 @ 19:54
Poseidon

Alternativt så begynd at bruge et smart ur, eller bare en skridttæller, hvis du går meget op i det.

Der var engang en Mac...