Ved ikke om det bare er mig, men det virker som om Sonoma er designet til at fokuser på de nye M Processere og bevist gør de ælder Intel baseret Mac langsome. En "smart" måde at få folk til at ville opgrader til en ny (af nød eller løst)
Ja jeg ved godt det en beta... Jeg har stort set altid prøvet og kørt beta og det har virket perfekt i 99% af tilfældene, min gamle dame har kørt super fint, ingen store udfordringer..
Men Sonoma, den trækker tænder ud.. Min Mac starter lidt langsomer, fred være med det.. Men når den er startet går den i 90-100% cpu... Det tager så ca. 4-5min før den daler og yderlige ca. 3-4min før den er nede i 5-15% cpu. Mine ram har det fint, der altid ca. 8-12Gb ledig. Selv når den køre med de 5-15% på cpu så virker den bare lidt træt.. Alt tager bare lidt længer tid. Bruger den ikke til noget vildt, forum, facebook, lidt YouTube osv.. Så intet mega krævende.
Har set om der skulle være et program der hænger men det alt sammen OS baseret..
Selvom jeg har haft Mac i 100 år så jeg ingen ekspert, måske en clean install vil hjælpe ? Kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har gjort dette, må være år siden :)