xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
456
196
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Forbindelse til router?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1

0
20. august 2023 @ 22:30
Nyt medlem

I nogen tid (seneste 2 - 3 måneder(?)) har min 2 år gamle iMac (M1) haft problemer med at forbinde
til routeren:

Når jeg efter start vil åbne en url, oplyser browseren: "Der er
ingen internetforbindelse" - men når jeg kigger i systemindstillinger,
ser alt OK ud, og efter ca. et minut virker alt OK igen.

Min hypotese er, at problemet måske er opstået ifm. med en opdatering
(bruger p.t. 'Ventura 13.1').

Jeg har kontaktet Apple Support, hvis eneste forslag var at genstarte
routeren - hvilket intet har ændret.

Husholdningen råder yderligere over to iPads samt en ældre iMac, og
ingen af disse har tilsvarende problemer.

Har andre oplevet tilsvarende?

10
0
  1107

234

13
21. august 2023 @ 06:42
Juniormedlem

Prøv at slette WiFi forbindelsen i netværksindstillinger, genstart maskinen, og opret en ny WiFi forbindelse til routeren.

Siden det er en M1, skulle det ikke undre mig, at den nogenlunde reagere som en iPhone. Den gør det nemligt også, hvor man kan overkomme problemet ved at slette netværksindstillinger, genstart og oprette nyt netværk.  

1

0
23. august 2023 @ 09:27
Nyt medlem

"Prøv at slette WiFi forbindelsen i netværksindstillinger, genstart maskinen, og opret en ny WiFi forbindelse til routeren"

- det har jeg nu prøvet nogle gange, uden at det har ændret noget:

Jeg afbryder forbindelsen, genstarter og tilslutter igen...men computeren 'husker' navnet på netværket samt adgangskoden; kan det være et problem?

186

5
24. august 2023 @ 14:15
Novice

Jeg har nøjagtig samme problem som dig - dog med en lidt nyere MacBook Pro M2 Max. Når jeg starter op, så går der ofte 20-30 sekunder før jeg er på internettet ... irriterende! (Jeg har på fornemmelsen, at det er Ventura OS X den er gal med?)

173

6
24. august 2023 @ 22:20
Novice
Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

8752

232
26. august 2023 @ 16:38
Poseidon

Du kan også prøve at nulstille routeren. Giver du dit WIFI samme SSID og kodeord, så kobler alle enheder du har på automatisk alligevel, så det tager kun et par minutter at prøve af.

Der var engang en Mac...

1

0
28. august 2023 @ 00:15
Nyt medlem

Er 'nulstille ikke det samme som 'genstarte' - jf. mit første indlæg? I så fald er det jo - uden held - forsøgt(?)

1

0
28. august 2023 @ 00:30
Nyt medlem

"Jeg har på fornemmelsen, at det er Ventura OS X den er gal med?"

- samme fornemmelse har jeg! Da jeg talte med Apple Support, blev jeg tilskyndet till at opdatere (til Ventura 13.6.1), hvilket jeg gjorde, uden at dét gav nogen forbedring.

1

0
28. august 2023 @ 00:32
Nyt medlem

"Prøv dette!..."

- er nu forsøgt: Ingen ændring!

8752

232
28. august 2023 @ 20:08
Poseidon
h2vh skrev:

Er 'nulstille ikke det samme som 'genstarte' - jf. mit første indlæg? I så fald er det jo - uden held - forsøgt(?)

Genstarte er at slukke og tænde. Nulstille er at bruge hardware reset-knappen på routeren, og sætte den op fra ny igen.

Der var engang en Mac...

1

0
06. september 2023 @ 14:37
Nyt medlem

(Forsinket) tak for svar.

Det er så længe siden, jeg satte routeren op, at jeg er bange for, at dét kunne skabe større problemer!

'Ventetiden' på forbindelse er < 30 sekunder - og det har jeg efterhånden vænnet mig (nogenlunde) til :)