På NemID får jeg følgende:
Hvordan klarer den?
Kan du ikke bruge midID istedet?
Nemid er under gradvis nedlukning fra 30 juni til 31 oktober hvor det helt lukker
Jo, men det gør jeg også!
Det var min fejl at jeg skrev NemID.
Prøv en anden browser, eller vent et par timer.
Tak, David. Det virkede, men hvordan "reparerer" jeg Firefox, som er min standardbrowser?
Towle skrev:Tak, David. Det virkede, men hvordan "reparerer" jeg Firefox, som er min standardbrowser?
1. Åbn et browser-vindue i Firefox og klik på de tre vandrette streger oppe i højre hjørne.
2. Klik på "Private and Security" for oven til venstre.
3. Scroll ned til "Cookies and Site Data" og klik på "Manage Data…"
4. Klik på "Site" i oversigten; så bliver småkagerne listet alfabetisk.
5. Scroll ned til du finder cookien "mitid.dk".
6. HiLite cookien med et enkelt klik og klik derefter på "Remove selected".
7. Luk alle Firefox vinduer og genstart Firefox.
Nu burde MitID virke igen.
Tonny Freimanis skrev:Towle skrev:Tak, David. Det virkede, men hvordan "reparerer" jeg Firefox, som er min standardbrowser?
1. Åbn et browser-vindue i Firefox og klik på de tre vandrette streger oppe i højre hjørne.
2. Klik på "Private and Security" for oven til venstre
Ikke helt forstået. De tre vandrette streger kan jeg godt finde, men der er altså ikke noget der hedder "Privat og sikkerhed" (min Firefox er på dansk).
Towle skrev:Tonny Freimanis skrev:Towle skrev:Tak, David. Det virkede, men hvordan "reparerer" jeg Firefox, som er min standardbrowser?
2. Klik på "Private and Security" for oven til venstre
Ikke helt forstået. De tre vandrette streger kan jeg godt finde, men der er altså ikke noget der hedder "Privat og sikkerhed" (min Firefox er på dansk).
Undskyld, Towle, my bad:
Jeg bruger kun MitID på Opera og mens jeg skrev opskriften, svittede jeg frem og tilbage mellem Firefox og Opera for at finde vejen til den rette cookie (og cookiens rette navn) og kom i forvirringen til at angive første punkt fra Opera.
I stedet for skal du i Firefox vælge "Indstillinger" i Firefox-menuen, hvorefter du ude til venstre kan finde nedenstående punkter. De hedder det her hos mig:
General
Home
Search
Privacy & Security
Sync
More from Mozilla
Klik på "Privacy & Security," scroll ned til "Cookies and Site Data", klik på "Manage Data", o.s.v., som i den oprindelige opskrift.
Det skulle virke nu, men meld lige tilbage, ikk'?
Jo og mange tak. Jeg mangler at tildele et par hjerter. Hvordan er det nu liiiiige ....?
Towle skrev:Jo og mange tak. Jeg mangler at tildele et par hjerter. Hvordan er det nu liiiiige ....?
Du klikker blot på hjertet nede i højre hjørne i det indslag, som du godt vil belønne. Easy-peasy.
Og tak for feedback'en; det var lidt af et gæt fra min side, om det ville virke, så det var også en lille sejr for mig.