Er du også ved at få spat af reklamer i Safari på din Mac overalt på nettet inklusive på YouTube, så virker AdGuard for Safari til at tage det meste, inklusive alle pre roll og reklamer i midten af YouTube videoer, den er helt gratis og kan hentes nemt i App Store her: https://apps.apple.com/dk/app/adguard-for-safari/id1440147259?mt=12
Yderligere, så anvender jeg appen AdLock https://adlock.com/adlock-for-macos/, der lader dig blokere samtlige reklamer i alle de apps, du vælger skal blokeres igennem AdLock, jeg resettede min MacBook Pro M1 Pro i går, og dette er resultatet siden alene i AdLock:

Du kan også bare tegne et youtube abonnement via vpn i et billigt land og nyde alle de fordele der følger med premium. Men hvis adlock kan fjerne Todays Sponser annonceringerne er jeg interesseret.
uBlock Origin gør det samme i Opera; absolut ingen reklamer på YouTube, undtagen "Paid Promotion", altså de reklamer, hvor YouTuberen sidder og reklamerer for et produkt.
Jeg bruger Vinegar - Tube Cleaner til at fjerne reklamer fra Youtube. man køber den i App store og kan bruge den på iPhone. iPad og Mac på samme licens.
Til at blokere andre reklamer osv. har jeg en Raspberry Pi 2 og en RPi ZeroW (for redundans) stående som kører Pi-Hole, det blokerer reklamer og andet snavs på hele netværket, men kan ikke fjerne reklamer i Youtube, derfor Vinegar.
Det gode ved RPi+Pi-Hole er, at det ikke bruger ressourcer på de enheder der er på netværket, hvilket alle ad-blockere installeret på en enhed vil gøre. (Og så er det lidt sjovt at rode med RPi'ere )
/Carsten
jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)
Nihad skrev:jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)
Hvordan er dit hardware setup til pi-hole. Kan man f.eks koble en raspberry pi med pi-hole (har en liggende ubenyttet) på sit lan og agere dns-server mens modemmet stadig er dhcp-server/switch.
PallMei skrev:Nihad skrev:jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)
Hvordan er dit hardware setup til pi-hole. Kan man f.eks koble en raspberry pi med pi-hole (har en liggende ubenyttet) på sit lan og agere dns-server mens modemmet stadig er dhcp-server/switch.
Ja, den opsætning bruger jeg, Pi-hole håndterer kun DNS .
/Carsten
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:PallMei skrev:Nihad skrev:jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)
Ja, den opsætning bruger jeg, Pi-hole håndterer kun DNS .
/Carsten
👍
pihole kører på en rpi3 og den agere kun som DNS.
du kan enten opsætte din DHCP til at tildele pihole-IP automatisk til enheder der er på netværket, eller manuelt opsætte DNS på de enkelte enheder.
Nihad skrev:pihole kører på en rpi3 og den agere kun som DNS.
du kan enten opsætte din DHCP til at tildele pihole-IP automatisk til enheder der er på netværket, eller manuelt opsætte DNS på de enkelte enheder.
👍