xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
TIP: AdGuard for Safari blokerer reklamer plus på YouTube
Kategori: Bits and bytes (Software)

770

41
22. juli 2023 @ 20:51
Suspenderet

Er du også ved at få spat af reklamer i Safari på din Mac overalt på nettet inklusive på YouTube, så virker AdGuard for Safari til at tage det meste, inklusive alle pre roll og reklamer i midten af YouTube videoer, den er helt gratis og kan hentes nemt i App Store her: https://apps.apple.com/dk/app/adguard-for-safari/id1440147259?mt=12 

Yderligere, så anvender jeg appen AdLock https://adlock.com/adlock-for-macos/, der lader dig blokere samtlige reklamer i alle de apps, du vælger skal blokeres igennem AdLock, jeg resettede min MacBook Pro M1 Pro i går, og dette er resultatet siden alene i AdLock:

9
1
  837

3298

478
PallMei (Skribent)
23. juli 2023 @ 06:34
Virtual Machine

Du kan også bare tegne et youtube abonnement via vpn i et billigt land og nyde alle de fordele der følger med premium. Men hvis adlock kan fjerne Todays Sponser annonceringerne er jeg interesseret.

5072

506
23. juli 2023 @ 11:02
Yoda

uBlock Origin gør det samme i Opera; absolut ingen reklamer på YouTube, undtagen "Paid Promotion", altså de reklamer, hvor YouTuberen sidder og reklamerer for et produkt.

Nej, da

298

46
23. juli 2023 @ 13:16
Juniormedlem

Jeg bruger Vinegar - Tube Cleaner til at fjerne reklamer fra Youtube. man køber den i App store og kan bruge den på iPhone. iPad og Mac på samme licens.

Til at blokere andre reklamer osv. har jeg en Raspberry Pi 2 og en RPi ZeroW (for redundans) stående som kører Pi-Hole, det blokerer reklamer og andet snavs på hele netværket, men kan ikke fjerne reklamer i Youtube, derfor Vinegar.

Det gode ved RPi+Pi-Hole er, at det ikke bruger ressourcer på de enheder der er på netværket, hvilket alle ad-blockere installeret på en enhed vil gøre. (Og så er det lidt sjovt at rode med RPi'ere   )

/Carsten

1159

134
23. juli 2023 @ 13:41
Stormogul

jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)

nihad.dk 

3298

478
PallMei (Skribent)
23. juli 2023 @ 22:06
Virtual Machine
Nihad skrev:

jeg bruger pi-hole til hele LAN at blokere uønskede reklamer/trackere. og så har jeg youtube premium i tyrkiet. mit hjem er stort set helt fri for reklamer. :)

Hvordan er dit hardware setup til pi-hole. Kan man f.eks koble en raspberry pi med pi-hole (har en liggende ubenyttet) på sit lan og agere dns-server mens modemmet stadig er dhcp-server/switch.

298

46
24. juli 2023 @ 10:21
Juniormedlem
PallMei skrev:
Nihad skrev:

Hvordan er dit hardware setup til pi-hole. Kan man f.eks koble en raspberry pi med pi-hole (har en liggende ubenyttet) på sit lan og agere dns-server mens modemmet stadig er dhcp-server/switch.

Ja, den opsætning bruger jeg, Pi-hole håndterer kun DNS .

/Carsten

3298

478
PallMei (Skribent)
24. juli 2023 @ 11:47
Virtual Machine
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:
PallMei skrev:
Nihad skrev:

Ja, den opsætning bruger jeg, Pi-hole håndterer kun DNS .

/Carsten

👍

1159

134
24. juli 2023 @ 18:08
Stormogul

pihole kører på en rpi3 og den agere kun som DNS.

du kan enten opsætte din DHCP til at tildele pihole-IP automatisk til enheder der er på netværket, eller manuelt opsætte DNS på de enkelte enheder.

nihad.dk 

3298

478
PallMei (Skribent)
24. juli 2023 @ 18:40
Virtual Machine
Nihad skrev:

pihole kører på en rpi3 og den agere kun som DNS.

du kan enten opsætte din DHCP til at tildele pihole-IP automatisk til enheder der er på netværket, eller manuelt opsætte DNS på de enkelte enheder.

👍