Så har Bilka åbnet op for et godt tilbud på MacBook Air M2, versionen ,med 512 GB SSD, så det er ikke bundmodellen med kun 256 GB SSD. Tilbuddet er enda bedre en Apple's egen Back-to-school kampagne og den fås i alle 4 farver. Kun 300 kroner dyrere end 256 GB-modellen.
Den er dog kun med 8GB RAM Desværre.
Jeg har netop 512 GB modellen. Og indtil videre er jeg stærkt tilfreds med performance.
Der er flere fordele ved 512-gb modellen. Den har f.eks. 10-core GPU fremfor 8-core (256 gb modellen). Desuden er laderen 5 w kraftigere (har nok ikke det vilde at sige, men alt skal jo tages i betragtning).
Til sidst er hastigheden på disk lidt hurtigere på 512-modellen - nogen med antal af NAND-chips (jeg ved ikke så meget om det, men søg på google - der er flere der kommer omkring det).
Alt i alt er jeg super tilfreds med min MacBook Air 13" 512. Jeg bruger den også lidt til musik via Logic - men ikke. i en sådan grad at jeg kan udtale mig om hvor kraftig den er. I og med den ikke har blæser, så vil den jo geare ned hvis den bliver for varm i stedet for at kunne starte en blæser (som man kan i MacBook Pro)
David Munch skrev:Den er dog kun med 8GB RAM Desværre.
Jeg har ikke været ude for at 8GB versus 16GB på M1 eller M2 har været en udfordring. Just saying.
Det er egentligt sjovt det altid er Bilka som er billigst med MBA slagtilbud. De må virkeligt sælge mange af dem siden det kan betale sig for dem.
Søren Petersen skrev:Der er flere fordele ved 512-gb modellen. Den har f.eks. 10-core GPU fremfor 8-core (256 gb modellen).
Det er ikke nødvendigvis korrekt. Du kan sagtens få en 512GB M2 model med 8 core GPU.
PowerPalle skrev:David Munch skrev:Den er dog kun med 8GB RAM Desværre.
Jeg har ikke været ude for at 8GB versus 16GB på M1 eller M2 har været en udfordring. Just saying.
Jeg ville desværre hurtigt ramme loftet med min brug. Jeg har 16GB RAM på min arbejdsmaskine, og den kan jeg stadig få til at blive en snegl pga. manglende RAM. Sådan kan det desværre gå når man har en ikke IT-kyndig chef, som bare køber det første det bedste uden at tænke over at der er en grund til at de sælger mere end én maskine.
Søren Petersen skrev:Der er flere fordele ved 512-gb modellen. Den har f.eks. 10-core GPU fremfor 8-core (256 gb modellen).
Det er ikke nødvendigvis korrekt. Du kan sagtens få en 512GB M2 model med 8 core GPU.
Det har du ret i. Mit udgangspunkt var også for basismodellerne hos apple:
Du kan jo opgradere på kryds og tværs af deres grundmodeller. Modellen der er til salg hos Bilka er netop grundmodellen med netop 10-core GPU.
Jeg har heller ikke været i nærheden af at ramme muren med 8 gb RAM, hvor jeg før mindst har haft 16 gb. Men jeg er selvfølgelig heller ikke blind for at nogle bruger dem mere intenst til f.eks. musik/film/billeder osv. Men så vil jeg også kraftig opfordre til at købe en MacBook Pro hvor der også er en blæser i. Jeg bruger min til musik via Logic Pro - men ikke med særlig tunge plugins - og den har intet problem med at kværne det jeg smider i den.
PowerPalle skrev:David Munch skrev:Den er dog kun med 8GB RAM Desværre.
Jeg vil tro at man bliver glad for de 8 ekstra når man kører f.eks. Parallels, det er jeg ihverfald på min M1.