Er der et klogt hoved der kan forklare mig hvad det betyder, at diskværktøj oplyser, at der er 69gb der kan slettes ?
Og derefter.....hvad/hvor finder man det der kan slettes ?
(MacOS Mojave)
Det vises ikke længere her i Ventura, men gætter på, det er hvad der ligger i papirkurven.
Papirkurven er tom...derfor at jeg ikke ved hvad...
Kenny Poulsen skrev:Papirkurven er tom...derfor at jeg ikke ved hvad...
Hvis du har time machine aktiv kan det være local snapshots. Det forklarer også hvorfor det felt ikke længere er i nyere macOS, for der er nemlig en liste af local snapshots neden under.
De ligger på drevet, men er åben for sletning for systemet, hvis der mangler plads.
PallMei skrev:Kenny Poulsen skrev:Papirkurven er tom...derfor at jeg ikke ved hvad...
Hvis du har time machine aktiv kan det være local snapshots. Det forklarer også hvorfor det felt ikke længere er i nyere macOS, for der er nemlig en liste af local snapshots neden under.
De ligger på drevet, men er åben for sletning for systemet, hvis der mangler plads.
https://support.apple.com/en-us/HT204015
Men har ikke fundet en måde at finde størrelsen af dem og kunne sammenligne.
Tak for input...., plads har jeg behov for, så jeg roder /søger videre
I øvrigt.....nu siger den at jeg kan slette 3,42gb.....uden at jeg har gjort en disse, så det er sikkert et eller andet temporært
Jeg tog fejl, det er også på Ventura. Men det er inkluderet i hvad der er tilgængelig og i princippet kan du være ligeglad om det er ledig eller kan slettes (gøres ledig).