xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
433
185
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 14 med e-sim
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

915

6
15. juli 2023 @ 08:11
Veteran

Hej.

Vil man opleve større strømforbrug hvis man har både et alm. simkort og e-sim i sin iPhone, sammenlignet med kun et alm. simkort i sin iPhone?

På forhånd tak for hjælpen :-)

7
2
  521

3118

433
PallMei (Skribent)
15. juli 2023 @ 09:07
Virtual Machine
Dirla skrev:

Hej.

Vil man opleve større strømforbrug hvis man har både et alm. simkort og e-sim i sin iPhone, sammenlignet med kun et alm. simkort i sin iPhone?

Ja, der er ikke noget der er gratis, men det er ikke klart hvor meget. Når der ikke er mere information at finde, antager jeg at det ikke er et problem folk oplever og strømforbruget ikke er væsentlig dårligere. iPhone bruger samme modem og antenne hardware til begge netværk og kun 1 netværk kan være koblet på data adgangen, men bortset fra data, skal der lyttes til dobbelt så mange netværksinformationer.

Har desværre ikke selv prøvet. Da det kunne have været relevant, var det i en tidsbegrænset periode, hvor der fulgte en telefon med og jeg ikke gad bøvle med at skifte til esim.

915

6
15. juli 2023 @ 09:24
Veteran
PallMei skrev:
Dirla skrev:

Hej.

Ja, der er ikke noget der er gratis, men det er ikke klart hvor meget. Når der ikke er mere information at finde, antager jeg at det ikke er et problem folk oplever og strømforbruget ikke er væsentlig dårligere. iPhone bruger samme modem og antenne hardware til begge netværk og kun 1 netværk kan være koblet på data adgangen, men bortset fra data, skal der lyttes til dobbelt så mange netværksinformationer.

Har desværre ikke selv prøvet. Da det kunne have været relevant, var det i en tidsbegrænset periode, hvor der fulgte en telefon med og jeg ikke gad bøvle med at skifte til esim.

Du har ret. Når jeg googler noget mere, kommer der faktisk flere artikler frem om emnet. Bl.a. denne: 

https://gadgetfaculty.com/do-dual-sim-phones-consume-more-battery-power/

1768

62
15. juli 2023 @ 20:33
Stormogul

Syntes ikke det er noget jeg mærker og har kørt med dual sim siden jeg fik den sidste år. 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

70

1
16. juli 2023 @ 07:05
Novice

Jeg har haft Dual sim i min 12 Pro i et par år, og har ikke mærket et støre forbrug. 

Iphone 12 Pro 128GB - Ipad Air 4 256 GB - Apple Watch 6

3118

433
PallMei (Skribent)
16. juli 2023 @ 08:03
Virtual Machine
Kurtbv skrev:

Jeg har haft Dual sim i min 12 Pro i et par år, og har ikke mærket et støre forbrug. 

Bare nysgerrig fordi jeg selv har en 12 Pro. Er det den "almindelige" størrelse (som min) eller Max?

70

1
17. juli 2023 @ 06:16
Novice

Det er den almindelige størrelse. 

Iphone 12 Pro 128GB - Ipad Air 4 256 GB - Apple Watch 6

3118

433
PallMei (Skribent)
17. juli 2023 @ 06:43
Virtual Machine
Kurtbv skrev: