xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
sjov motion, ala Wii?
Kategori: Bits and bytes (Software)
Du startede tråden. Klik præmie-symbolet ud fra det indlæg, der gav det bedste svar eller reaktion

0

4

0
06. juli 2023 @ 14:26
Nyt medlem

Ohøj :-)

I ca. 2009  oplevede jeg et tennis program med dims i hånden  tilkoblet til TV….tror det hed Wii?
Jeg oplevede det hos en ven og fandt det faktisk ret  “realistisk” , og blev god forpustet  :-P

Jeg har ikke TV,  min “27” er min altertavle og dækker alle mine behov.

Dog vil jeg blive mega glad for en lignende  funktion som “Wii”  til at give mulighed for “sjov” motion

på min iMac “27”.   Er det en mulighed?  

Som altid spændt på jeres svar :-D

Mvh. Lone
  4
2
  637

3298

478

83
PallMei (Skribent)
06. juli 2023 @ 15:29
Virtual Machine

Der Dolphin som kan emulere Wii. Har ikke kigget på den i mange år. Min hardware er/var underdimensioneret til at trække det. Men din er en nyere maskiner

https://da.dolphin-emu.org

Jeg har også et tilsvarende tennis spil til Apple-tv, men det kræver den forrige fjernbetjening som havde gyroskob indbygget (men på alle områder forfærdelig). Men Apple-tv kræver et tv. Da den nye fjernbetjening ikke understøtter det er det nok heller ikke så fremtidssikkert at det kan betale sig at investere i det.

Alternativt kan du købe Apple Watch istedet og lukke cirkler. Personligt er jeg skiftet til Garmin for bedre analyser (Men pulsmåleren kan ikke matche AW og jeg har en ekstern måler, for at analyserne bliver retvisende og giver brugbar information)

0

4

0
07. juli 2023 @ 06:26
Nyt medlem

Tak for dit svar PallMei.

Jeg var ikke klar over at Wii ikke eksisterer mere, og havde håbet på  at Apple havde et "lignende" produkt.

Jeg er bekendt med at der også er andre produkter end Wii, men er ikke interesseret i div. bokse/ ledninger mm., så jeg må holde mig til "gammeldags gymnastik" på YouTube :-D 

Mvh. Lone

3298

478

83
PallMei (Skribent)
07. juli 2023 @ 08:25
Virtual Machine
Rødtop skrev:

Tak for dit svar PallMei.

Jeg var ikke klar over at Wii ikke eksisterer mere, og havde håbet på  at Apple havde et "lignende" produkt.

Jeg er bekendt med at der også er andre produkter end Wii, men er ikke interesseret i div. bokse/ ledninger mm., så jeg må holde mig til "gammeldags gymnastik" på YouTube :-D 

Wii er en gammel konsol, idag har de en kaldet Switch. Det hedder den fordi, den både er bærbar og har mulighed for tilslutning til TV. Med et capture card tilsluttet din mac, kan du nok spille på dens skærm og det kan du også hvis du stadig har din Wii (er dog usikker på om Nintendo stadig har serverne kørende til den).

Apple har lanceret Fitness+ som er motionshold bag skærmen, men det er ikke introduceret i danmark. I stedet kan du tegne et LesMills medlemsskab og være i motionscenter derhjemme, men afhængig af holdtypen kræver det udstyr. Det har dog ikke nogen integration med pulsmåler eller noget som Apples egen der kræver Apple Watch. Jeg prøvede det under Covid nedlukning. Men ellers er youtube nok også et godt sted at finde gratis træningvideoer. 

Apples nyeste sats er virtuel brille, hvor de garanteret også vil tilbyde mulighed for motion. Men ligesom Fitness+ er Denmark ikke med fra start. Er også tvivlsom om Apple vil lykkedes med den, for andre har ikke haft success og jeg er også skeptisk.

0

4

0
07. juli 2023 @ 10:18
Nyt medlem

Hej igen og fint svar :-)

Jeg har ikke Wii, men prøvede det hos en ven.

Og mit fysiske skrivebord, er min iMac, trådløst tastatur/ pegefelt,  og til tider en WD HD ( også sølvfarvet).  Denne "minimalisme" vil jeg ikke af med :-D

Jeg har godt set deres virtuel brille, men dels er prisen også derefter, og dels er jeg  ret sikker på at udviklingen går så stærkt, at den nuværende brille er "forældet" om få år. (bare en fornemmelse....har ikke noget at have det i)

Tak for indsatsen.

Mvh. Lone