xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
4
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
435
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Pro oplader ikke
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

240

14
27. februar 2023 @ 14:09
Juniormedlem

Hej

Jeg sidder med en MacBook Pro 16" M1 Pro der er opdateret til macOS Ventura 13.2.1.
Selvom jeg bruger computeren ved at surfe og se stream via Twtich lige nu fx så opladers den ikke.

Ikonet med batteriet har ikke et lyn henover sig, men i stedet et ikon af et stik fra en ledning og så står der:

"Strømkilde: Strømforsyning - Opladning på pause (batteriet bruges sjældent)."

Men jeg bruger jo batteriet og den er lige faldet fra 92% til 80% ladning her hen over de sidste timer. Burde den ikke lade og holde spændingen ved lige? Jeg har aldrig bemærket det her før.

4
0
  676

240

14
27. februar 2023 @ 14:51
Juniormedlem

Nu ser det ud til, at den bare står konstant på 80 % selvom strømforsyningen er sat til. Er det sådan en slags "protection" mod overladning, at den afledede fra 92 % ned til 80 % selvom der var sat strøm til?

3119

435
PallMei (Skribent)
27. februar 2023 @ 15:47
Virtual Machine
SE0Master skrev:

Nu ser det ud til, at den bare står konstant på 80 % selvom strømforsyningen er sat til. Er det sådan en slags "protection" mod overladning, at den afledede fra 92 % ned til 80 % selvom der var sat strøm til?

Optimeret batteriopladning ligesom på iPhone etc.

240

14
28. februar 2023 @ 09:01
Juniormedlem

Tak for det Pall. Men det var satans. Det er første gang jeg bemærker det, og synes da jeg har brugt min MacBook en del. Var det noget nyt der kom i Ventura? Det tvivler jeg næppe på nemlig :D måske det bare er mig.

3119

435
PallMei (Skribent)
28. februar 2023 @ 09:40
Virtual Machine
SE0Master skrev:

Tak for det Pall. Men det var satans. Det er første gang jeg bemærker det, og synes da jeg har brugt min MacBook en del. Var det noget nyt der kom i Ventura? Det tvivler jeg næppe på nemlig :D måske det bare er mig.

Nej hjælpe teksten for Big Sur har den også, men det er nok kun understøttet på nyere maskiner, måske kun Apple Silicon maskiner 🤷‍♂️. Hvert fald har min gamle 2014 MBA, som jeg skriver dette på, ikke muligheden, selv om den er i hjælpeteksten. Men den skriger også efter batterieftersyn (har sat en billigt 2012MBA batteri, som virker fint, men med lavere kapacitet og som den åbenbart ikke nok).

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlfc3b7879/11.0/mac/11.7.4