xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
436
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Stage Manager
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

2618

89
28. oktober 2022 @ 15:14
Bit kongen

Jeg har lige installeret Ventura og set nærmere på Stage Manager eller organisator som det åbenbart hedder på dansk (det lyder bare underligt). Jeg er Spaces junkie og har alle dage været det så jeg sidder her og prøver at forstå Stage Manager. Den gør det samme (skaber overblik) men åbenlyst nok på en helt anden måde. Jeg kan ikke kombinere Stage Manager med Spaces hvilket efterlader mig men en besynderlig fornemmelse af ikke at forstå logikken i det hele. De 2 måder at gøre tingene på kan eksistere side om side, men ikke kombineres medmindre jeg overser noget. 

Har nogen her vendt ryggen til Spaces til fordel for Stage Manager, har nogen fundet en måde at benytte begge side om side? 

7
0
  574

91

18
28. oktober 2022 @ 18:56
Novice

Denne her video fra macmostvideo giver et meget godt indblik i hvordan man kan bruge stage manager, og også hvordan man kombinere den med spaces...jeg har haft beta Ventura installeret et stykke tid og må indrømme at stage manager er afhængighedsskabende...

https://www.youtube.com/watch?v=dbndfDB6EEA

1730

45
28. oktober 2022 @ 20:58
Stormogul

Jeg bruger stadig spaces, kan ikke se hvad det andet gøgl er til for, det er mere kringlet og besværligt at bruge.

Blot min mening.

2064

229
PowerPalle (Administrator)
29. oktober 2022 @ 13:10
ASCII jonglør

Har nu prøvet Stage Manager, ... og det tog mig ikke lang tid før jeg slog funktion fra igen. For mit vedkommende den funktion fuldstændig ubrugelig, og virker ikke specielt gennemtænkt især i forhold til Command+Tab, Command-Space eller Spaces funktionerne i macOS.

Så fik jeg sagt det - god lørdag   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

234

13
29. oktober 2022 @ 14:54
Juniormedlem

Jeg syntes at den er fed, men ikonerne på skrivebordet er væk nu. Og dem bruger jeg ret meget.

227

5
29. oktober 2022 @ 15:23
Juniormedlem

#LV426

Det kan du styre i Systemindstillinger - Skrivebord & Dock - Organisator - Tilpas … - Skrivebordsemner (slå til)

3119

436
PallMei (Skribent)
30. oktober 2022 @ 13:52
Virtual Machine
PowerPalle skrev:

Har nu prøvet Stage Manager, ... og det tog mig ikke lang tid før jeg slog funktion fra igen. For mit vedkommende den funktion fuldstændig ubrugelig, og virker ikke specielt gennemtænkt især i forhold til Command+Tab, Command-Space eller Spaces funktionerne i macOS.

Så fik jeg sagt det - god lørdag   

Jeg syntes de virker som de plejer.

Er ikke sikker på hvad jeg skal mene om stage manager, der er lidt mere flim flam.

Jeg var også hurtig til at slå det fra, men nu får det en chance.

2064

229
PowerPalle (Administrator)
30. oktober 2022 @ 17:09
ASCII jonglør

Jeg skriver netop at de andre løsninger virker bedre. Blot ikke Stage Manager (i mit perspektiv - således kan det fungere fint for andre).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger