Jeg har lige installeret Ventura og set nærmere på Stage Manager eller organisator som det åbenbart hedder på dansk (det lyder bare underligt). Jeg er Spaces junkie og har alle dage været det så jeg sidder her og prøver at forstå Stage Manager. Den gør det samme (skaber overblik) men åbenlyst nok på en helt anden måde. Jeg kan ikke kombinere Stage Manager med Spaces hvilket efterlader mig men en besynderlig fornemmelse af ikke at forstå logikken i det hele. De 2 måder at gøre tingene på kan eksistere side om side, men ikke kombineres medmindre jeg overser noget.
Har nogen her vendt ryggen til Spaces til fordel for Stage Manager, har nogen fundet en måde at benytte begge side om side?
Denne her video fra macmostvideo giver et meget godt indblik i hvordan man kan bruge stage manager, og også hvordan man kombinere den med spaces...jeg har haft beta Ventura installeret et stykke tid og må indrømme at stage manager er afhængighedsskabende...
https://www.youtube.com/watch?v=dbndfDB6EEA
Jeg bruger stadig spaces, kan ikke se hvad det andet gøgl er til for, det er mere kringlet og besværligt at bruge.
Blot min mening.
Har nu prøvet Stage Manager, ... og det tog mig ikke lang tid før jeg slog funktion fra igen. For mit vedkommende den funktion fuldstændig ubrugelig, og virker ikke specielt gennemtænkt især i forhold til Command+Tab, Command-Space eller Spaces funktionerne i macOS.
Så fik jeg sagt det - god lørdag
Jeg syntes at den er fed, men ikonerne på skrivebordet er væk nu. Og dem bruger jeg ret meget.
#LV426
Det kan du styre i Systemindstillinger - Skrivebord & Dock - Organisator - Tilpas … - Skrivebordsemner (slå til)
PowerPalle skrev:Har nu prøvet Stage Manager, ... og det tog mig ikke lang tid før jeg slog funktion fra igen. For mit vedkommende den funktion fuldstændig ubrugelig, og virker ikke specielt gennemtænkt især i forhold til Command+Tab, Command-Space eller Spaces funktionerne i macOS.
Så fik jeg sagt det - god lørdag
Jeg syntes de virker som de plejer.
Er ikke sikker på hvad jeg skal mene om stage manager, der er lidt mere flim flam.
Jeg var også hurtig til at slå det fra, men nu får det en chance.
Jeg skriver netop at de andre løsninger virker bedre. Blot ikke Stage Manager (i mit perspektiv - således kan det fungere fint for andre).