Så skete det igen: efter en macOS-opdatering (denne gang til 11.7.1 Big Sur) udeblev sync af kalendere fra iPhone (der samtidig blev opdateret til iOS 16.1). Det sker hver gang, der er opdateringer.
Det er naturligvis nemt at gå ind i macOS/Indstillinger/iCloud og slå Kalender fra og derefter til igen, således at Kalender-sync via iCloud genoprettes - men det kan da ikke passe, at dette ikke fungerer korrekt pga. en opdatering?
Andre med samme problem eller/og en løsning?
Jep. Havde samme problem med Big Sur. Og jeg nåede enda også at få tre dupletter af alt i min kalender en overgang. Det samme mad Kontakter og Music. Det var ikke til at holde ud. Jeg ringede så til Apple support for at få hjælp.
Og hvad sagde Apple Support?
Apple support sagde, at når man sync'er flere computer med samme indhold i de forskellige apps (kalender har samme indhold på f.eks. iMac, MacBook og iPhone), vil de alle dupleres over i hinandens database, og derved vil der opstå dupletter. Men han sagde også indirekte, at der er en fejl i Big Sur der laver det nummer. Så man skal manuelt ind of finde roden til dupletterne og slette dem. Det er snart to år siden, så jeg kan ikke helt huske det.
Men har man flere enheder med samme indhold i f.eks. Kalender eller Kontakter antager den, at de er ikke er ens, og blander dem så sammen. Det er derfor der opstår dupletter, sagde han.
OK, tak for svar. Så fik man da bekræftet, at det er en bug i Big Sur. Der er åbenbart så stadigvæk lidt bøvl der, men i det mindste ser det ud til, at dublet-problemet er væk, det havde jeg også tidligere.
Nu skal man blot lave en logout efterfulgt af login i Kalender i Big Sur, så fungerer det igen. Det er da til at håndtere.