xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
439
190
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Opdatering, macOS og Kalender...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

2449

190
26. oktober 2022 @ 12:32
ASCII jonglør

Så skete det igen: efter en macOS-opdatering (denne gang til 11.7.1 Big Sur) udeblev sync af kalendere fra iPhone (der samtidig blev opdateret til iOS 16.1). Det sker hver gang, der er opdateringer.

Det er naturligvis nemt at gå ind i macOS/Indstillinger/iCloud og slå Kalender fra og derefter til igen, således at Kalender-sync via iCloud genoprettes - men det kan da ikke passe, at dette ikke fungerer korrekt pga. en opdatering?

Andre med samme problem eller/og en løsning?

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  4
0
  588

234

13
26. oktober 2022 @ 15:31
Juniormedlem

Jep. Havde samme problem med Big Sur. Og jeg nåede enda også at få tre dupletter af alt i min kalender en overgang. Det samme mad Kontakter og Music. Det var ikke til at holde ud. Jeg ringede så til Apple support for at få hjælp.

2449

190
27. oktober 2022 @ 09:14
ASCII jonglør

Og hvad sagde Apple Support?

234

13
27. oktober 2022 @ 14:46
Juniormedlem

Apple support sagde, at når man sync'er flere computer med samme indhold i de forskellige apps (kalender har samme indhold på f.eks. iMac, MacBook og iPhone), vil de alle dupleres over i hinandens database, og derved vil der opstå dupletter. Men han sagde også indirekte, at der er en fejl i Big Sur der laver det nummer. Så man skal manuelt ind of finde roden til dupletterne og slette dem. Det er snart to år siden, så jeg kan ikke helt huske det. 

Men har man flere enheder med samme indhold i f.eks. Kalender eller Kontakter antager den, at de er ikke er ens, og blander dem så sammen. Det er derfor der opstår dupletter, sagde han.

2449

190
27. oktober 2022 @ 15:02
ASCII jonglør

OK, tak for svar. Så fik man da bekræftet, at det er en bug i Big Sur. Der er åbenbart så stadigvæk lidt bøvl der, men i det mindste ser det ud til, at dublet-problemet er væk, det havde jeg også tidligere.

Nu skal man blot lave en logout efterfulgt af login i Kalender i Big Sur, så fungerer det igen. Det er da til at håndtere.