xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
435
188
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Lidt for spontan Mac Mini
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

3

0
25. oktober 2022 @ 21:59
Nyt medlem

Hej.
Jeg har netop anskaffet en ny Mac Mini M1 og kører med Monterey som styresystem. Jeg sidder og arbejder i Logic ProX og pludseligt åbner der sig andre programmer, som jeg ikke har bedt om at åbne. Det er fx Adobe, Pages, Skriftbog, text edit, Apple TV eller mailprogrammet. Det synes jeg er meget irriterende. Jeg får tanken, at der sidder en i nærheden og hacker sig ind i mit wifi. Eller også er det en løbsk kommunikation med mine andre Apple enheder i huset. - Har nogen et forslag til, hvor jeg skal lede efter årsagen?
Vh Jens Jefsen

10
0
  636

3119

435
PallMei (Skribent)
26. oktober 2022 @ 08:51
Virtual Machine

Min første mistanke vil være om du har haft flere tastatur og/eller mus forbundet og der nu ligger et bluetooth tastatur/mus i dine gemmer og forstyre. Du kan tjekke under bluetooth indstiller hvad der er forbundet.

Monterey introducerede også en funktion, hvor man kan dele tastatur og mus mellem flere enheder. Det var ikke klar fra start og har ikke selv prøvet eller kan huske hvad det hedder.

3

0
26. oktober 2022 @ 10:12
Nyt medlem

Tak for svar. Jeg går på jagt i Bluetooth-indstillingerne.
Vh Jens  

8740

222
26. oktober 2022 @ 11:34
Poseidon

Diktering og Siri kan også være en grund. Hackning er det med al sandsynlighed ikke.

Der var engang en Mac...

3119

435
PallMei (Skribent)
26. oktober 2022 @ 14:56
Virtual Machine
PallMei skrev:

Monterey introducerede også en funktion, hvor man kan dele tastatur og mus mellem flere enheder. Det var ikke klar fra start og har ikke selv prøvet eller kan huske hvad det hedder.

Nu har jeg opdateret til Ventura og her er det under avanceret knappen under skærm indstillinger, men Systemindstillinger på Ventura er fuldstændig omorganiseret i stil med iPad/iPhone.

3

0
26. oktober 2022 @ 18:30
Nyt medlem

Interessant, men på  en Mac mini? Så skulle der gemme sig en mikrofon et for mig ukendt sted.

3

0
26. oktober 2022 @ 18:39
Nyt medlem

Hej PallMei.
Det lyder interessant. Måske skulle jeg opdatere til Ventura.

3119

435
PallMei (Skribent)
26. oktober 2022 @ 19:11
Virtual Machine
Bassisten skrev:

Hej PallMei.
Det lyder interessant. Måske skulle jeg opdatere til Ventura.

Jeg tror også den funktion er i Monterey, men nu har jeg ikke længere nogen maskiner der køre det. Kan dog stadig være Ventura løser dit problem på den ene eller anden måde. Bortset systemindstillingerne er anderledes, føles alt som det plejer og jeg har ikke haft nogen problemer overhovedet, det kunne ligeså godt have været en mindre Monterey opgradering.

3

0
26. oktober 2022 @ 19:59
Nyt medlem

Yes - og nu kommer min seneste oplevelse. Jeg var i gang med at skrive en mail, og computeren var alt for hurtig til at forudgætte, hvad jeg ville skrive. Jeg skulle virkelig passe på og læse korrektur, inden jeg sendte mailen afsted.

3

0
28. oktober 2022 @ 16:36
Nyt medlem

Jeg tror jeg har fundet synderen.  Jeg optager musik med mikrofon og audio interface over i en Mac mini, som ikke har indbygget mikrofon. Kunne ikke forstå det, indtil jeg kiggede på den åbne mikrofon. Det er Siri, der tager sig nogle friheder baseret på noget, den tror den hører.

3119

435
PallMei (Skribent)
28. oktober 2022 @ 20:35
Virtual Machine
Bassisten skrev:

Jeg tror jeg har fundet synderen.  Jeg optager musik med mikrofon og audio interface over i en Mac mini, som ikke har indbygget mikrofon. Kunne ikke forstå det, indtil jeg kiggede på den åbne mikrofon. Det er Siri, der tager sig nogle friheder baseret på noget, den tror den hører.

😄

Hvis jeg har Siri aktiveret, så er det ALDRIG med tale aktivering. Men den burde også stadig aktivere, når den høre "Hej Siri", så mon der er knap på mikrofonen som aktivere det 🤔