Hej med jer.
Jeg har en MacBook pro 16” fra 2020.
Jeg har prøvet at geninstallere macOS på den. Men jeg har hele tiden stødt på problemet med at den starter med at geninstallere, for så at stoppe til sidst og fortælle at der opstod en fejl.
Det har jeg prøvet mange gange, og med forskellige metoder jf. Apples vejledninger på nettet.
Jeg har ligeledes fået hjælp af Apple support, som hjalp mig med at hente en ny version ned på et usb-stil, så jeg så skulle installere på den. Her viser den den nye version, som jeg så vælger. Men så starter den op i utilities igen, og vil køre den gamle version. Og den virker jo ikke.
Så her er jeg nu. Og jeg har derfor brug for hjælp til at få den til at installere macOS, ellers kan jeg ikke bruge den.
Er der nogle der har vildt meget styr på det, som kan hjælpe mig?
Mange hilsner
Thomas
Måske kunne det være en ide at ringe til Apple Support igen, og fortælle dem, at de ikke fik hjulpet dig hele vejen igennem processen sidste gang
Hvis du har lavet en bootable USB korrekt med det nye styresystem (hvilket?), skal du holde “alt“ nede under opstart og vælge at starte fra dit USB-stik. Herfra kan du bruge utilitys til at slette din HD, og bagefter installere macOS på ny.
Har du ikke en mere sigende fejlmeddelse man kan søge efter. Ellers er det nærmeste Apple's ligeså generiske vejledning.