xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
434
187
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Overførselsassistent fryser
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

1

0
21. oktober 2022 @ 09:51
Nyt medlem

Håber nogen kan hjælpe.
Jeg har lige købt den nye MacBook Air M2 2022. Den skal erstatte min gamle Air fra 2013. Når jeg kører overførselsassistenten så bliver den helt færdig og mangler kun at starte igen for at alt er ok. Problemet er bare at den fryser lige der hvor den skal starte op igen og fryser billedet og ved ikke om jeg tør tvinge den til at lukke?

5
0
  769

2432

187
21. oktober 2022 @ 11:04
ASCII jonglør

Ikke for at være lyseslukker - men Apples Overføringsassistent er hvad jeg vil kalde utilregnelig - i både karaktermæssig og matematisk-digital forstand  

Lige siden jeg første gang - for årtier siden - prøvede at få “hjælp” fra Overførselsassistent (her i huset benævnt ØF) til ny Mac, er det fået galt. Fungerer simpelthen ikke, fryser eller lign. undervejs. At dette møj-program stadig ikke fungerer her i 2022, er vel blot en digital kommentar til, at det er nærmest umuligt med universel kompatibilitet. Sandsynligvis ikke Apples skyld, blot ikke universelt muligt med alt det forskellige bras, vi alle har liggende på vores maskiner.

Nu kommer der nok kommentarer, der vil hylde ØF. Det kan sikkert fungere, man skal blot ikke regne med det.

Overfører derfor altid selv ved ny maskine eller reinstallering hver 3. år detaljer fra brugermappen samt ny-installerer alle programmer, mens en kande kaffe og klassisk musik nydes. Tager tid, men så slipper man for ærgrelser - og får rent faktisk gennemført processen. 

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

2063

229
PowerPalle (Administrator)
21. oktober 2022 @ 11:35
ASCII jonglør

@Factory (undskyld, kidnapper lige tråden)

Ved en ren installation, hvordan er din bedste metode til at overføre mails (gerne inkl. mappe hieraki) fra gammel maskine til ny?

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2063

229
PowerPalle (Administrator)
21. oktober 2022 @ 11:36
ASCII jonglør
4Jekamijo skrev:

Håber nogen kan hjælpe.
Jeg har lige købt den nye MacBook Air M2 2022. Den skal erstatte min gamle Air fra 2013. Når jeg kører overførselsassistenten så bliver den helt færdig og mangler kun at starte igen for at alt er ok. Problemet er bare at den fryser lige der hvor den skal starte op igen og fryser billedet og ved ikke om jeg tør tvinge den til at lukke?

Jeg har kan desværre ikke byde ind med en løsning på dit konkrete problem, men kan supplere med, at Overførselsassistenten ikke har givet mig gode oplevelser de gange jeg har brugt den.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2432

187
21. oktober 2022 @ 12:11
ASCII jonglør

@Powerpalle:

Nedenstående overførsel af Mail-mapper m.v. skete den ene gang, hvor jeg har skullet overføre fra OS X  til macOS Big Sur (dvs. til APFS). Siden dengang er iCloud jo kommet til, så der skal man naturligvis selv checke, hvordan ens egen maskines setup er indstillet.

Har altså overført disse mapper, men kan ikke huske hvortil i macOS, idet jeg lavede et intuitiv drag’n’drop - og det kan jo være lidt farligt under et systemskifte, digitalt såvel som politisk. Lav derfor som altid først en backup af de mapper, som man ønsker at erstatte. Sidder selv pt. i Irland med blot en iPhone, så kan ikke lige selv checke udseendet i macOS-hierakiet.

Nedenstående Mail-data og -indstillinger i OS X blev som nævnt overført til lignende sted i macOS:

• Brugermappe/Bibliotek/Mail/
  • Brugermappe/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

1045

28
24. oktober 2022 @ 11:38
Stormogul

Jeg vil gerne hylde Øverførelseassistenten, da jeg aldrig har haft problemer😀. Har lavet utallige “clean install” på forskellige maskiner, og da ikke vil læse ind en Time Machine backup,  har jeg altid brugt assistenten.

Svært at fejlsøge og svare på dit problem, men prøv at øverføre et arkiv ad gangen, og undlad ”System og netværk”.

bh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.