xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Flere problemer med mine forældre Macmini M1
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

35

1
17. oktober 2022 @ 17:59
Let øvet

Jeg har installeret mine forældres Mac fra bunden af. Det virker sådan set fint, men skærmen opfører sig mærkeligt. Vilde farver og umuligt at se noget.

Når man starter op kommer der egentlig et fint baggrundsbillede, men når jeg logger ind ser det meget mærkeligt ud.
Når jeg så dublerer med Apple TV i stuen, så gøre den noget og billedet kommer tilbage.

Ved næste genstart ser det ok ud igen.

Kan det "bare" være fordi jeg har sat forkert aspect ratio på skærmen (er noget til at smallere for at mine forældre kan se noget.

11
0
  884

35

1
17. oktober 2022 @ 18:01
Let øvet

...eller det har jeg ikke. Det er 16:9 det hele, men når den syncer med Apple TV sker der noget.

Skærmen er forøvrigt en Dell P2720DC (som sjovt nok ikke understøtter MAC jvf. Dells hjemmesiden, men den har tidligere virket fint, og jeg kan få den til se korrekt ud).

35

1
17. oktober 2022 @ 18:18
Let øvet

Nu har jeg så prøvet med en anden skærm - samme ballade. Jeg har også prøvet uden skalering. Det gør ingen forskel.

35

1
17. oktober 2022 @ 18:34
Let øvet

Spille har en supportartkil der siger man skal forsøge med skærmprofil “Thunderboltskærm” men den findes ikke. Ingen af skærmprofilerne fungerer

35

1
17. oktober 2022 @ 19:06
Let øvet

...nå, er ikke for skarp på telefon - beklager.
Kontaktede Apple Support. De mener det er et hardwareproblem. Det ved jegikke helt om jeg tror på, når nu jeg sagtens kan få det til at virke.
Når skærmen skalerer ved skærmdeling via airplay, sker der noget, og enten virker detved dupering, eller også skal jeg switche mellem seperat skærm og dupering for at få den til at virke korrekt.

Nå, jeg må køre maskinen ind til Mentech og hente skidtet igen, når de siger at den ikke fejler noget.

35

1
17. oktober 2022 @ 19:14
Let øvet

Nu lavede jeg en ny bruger - den virker fortræffeligt.

Der *må* være en indstilling et sted.

35

1
17. oktober 2022 @ 19:14
Let øvet

Nu lavede jeg en ny bruger - den virker fortræffeligt.

Der *må* være en indstilling et sted.

303

48
18. oktober 2022 @ 14:20
Lærling

Prøv at kigge i Systemindstillinger → Tilgængelighed → Skærm

Alt er slået fra som standard, så jeg vil gætte på at noget er slået til derinde.

35

1
18. oktober 2022 @ 15:12
Let øvet

Jeg har været igennem alle indstillinger der, og ja, jeg har haft slået diverse indstillinger til (og skal have det fremover også - min far ser ikke så godt).

Muligvis kunne det være en eller anden app - måske teamviewer - der giver et problem. Men jeg har ikke kunnet finde noget endnu.

35

1
18. oktober 2022 @ 15:12
Let øvet

Jeg har været igennem alle indstillinger der, og ja, jeg har haft slået diverse indstillinger til (og skal have det fremover også - min far ser ikke så godt).

Muligvis kunne det være en eller anden app - måske teamviewer - der giver et problem. Men jeg har ikke kunnet finde noget endnu.

35

1
24. oktober 2022 @ 22:34
Let øvet

Fik dette svar andetsteds:

"det er fordi den kører YPBPR stedet for RGB, der er guides derude til at tvinge den til at køre RGB.. jeg har fået det gjort på min, men jeg har længe glemt hvordan"

https://gist.github.com/GetVladimir/c89a26df1806001543bef4c8d90cc2f8?permalink_comment_id=4070896

4

0
08. november 2022 @ 10:25
Nyt medlem

Har haft præcis samme problem, men gå ind på guide til aspect ratio 

Det hjalp mig med at finde ud af hvad problemet var. Håber det kan hjælpe dig.