Er der nogen her der ved hvor og hvordan jeg finder brugernavn og adgangskode til usenet-serveren news.eternal-september.org? Der er kommet en ny version af Thunderbird og så skal jeg indtaste disse oplysninger.
Jeg vil tro, at det er dit password til selve din internetadgang, for usenet-adgang er jo en del af dit internet-abonnement, med mindre altså at du decideret har købt adgang til en usenet-udbyder, og så er det jo det password, som du har fået tildelt fra den private usenet-udbyder, som du skal bruge.
Usenet! Det er 'fa'me nostalgi! alt.binaries.mac.applications og alt.binaries.mac.games var ganske interessante at besøge. Og der var fut på, efter at mit specialeisntutut fik sig en 2 Mbit forbindese til deling, især når alle andre var gået hjem ;0)
Ak, ja. Det var dengang.
Hvad bruger du det egentlig til? Er der overhovedet liv i det satdigvæk?
Koden er i sin tid blevet sendt på e-mail, så du kan måske finde den i Mail.
Ellers skulle du kunne bestille en ny fra deres hjemmeside: www.eternal-september.org → Forgot your password?
Ok, jeg gik ind på serveren og oprettede mig på ny og nu har jeg fået adgang igen :-)
Jeg synes ikke at Facebook er relevant som alternativ til Usenet. Jeg har været på omtrent siden jeg fik min første PC i 2007 eller 8.
Towle skrev:Ok, jeg gik ind på serveren og oprettede mig på ny og nu har jeg fået adgang igen :-)
Jeg synes ikke at Facebook er relevant som alternativ til Usenet. Jeg har været på omtrent siden jeg fik min første PC i 2007 eller 8.
Det var langt forbi. Det er skulle have heddet 1987 eller 88 ;-)
...men er der overhovedet noget liv mere?
Jeg af for 5-6 år siden, de de sidste 5-6 år optil da, var der stort set dødt i de grupper jeg har fulgt.
Pastorius skrev:...men er der overhovedet noget liv mere?
Jeg af for 5-6 år siden, de de sidste 5-6 år optil da, var der stort set dødt i de grupper jeg har fulgt.
Jeg tror, at Facebook snuppede en del brugere fra Usenet, fordi det er så let selv at oprette en gruppe, som dækker lige netop ens eget behov.
Desuden blev adgang til software samt musik og film jo gradvist lettere og lettere, ikke mindst via AppStore og iTunes, og med nutidens 4G eller fiber, er store filer jo ikke længere noget problem. Men Usenet var kongen i de gode gamle dial-up dage.
Men Usenet-brugerne var ofte ret kompetente, så hvis man spurgte om noget, fik man som regel god og ekspedit hjælp.