xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Adgang til Usenet
Kategori: Bits and bytes (Software)

558

11
12. oktober 2022 @ 14:11
Kaptajn

Er der nogen her der ved hvor og hvordan jeg finder brugernavn og adgangskode til usenet-serveren news.eternal-september.org? Der er kommet en ny version af Thunderbird og så skal jeg indtaste disse oplysninger.

Towle
  6
1
  654

5072

506
12. oktober 2022 @ 14:29
Yoda

Jeg vil tro, at det er dit password til selve din internetadgang, for usenet-adgang er jo en del af dit internet-abonnement, med mindre altså at du decideret har købt adgang til en usenet-udbyder, og så er det jo det password, som du har fået tildelt fra den private usenet-udbyder, som du skal bruge.

Usenet! Det er 'fa'me nostalgi! alt.binaries.mac.applications og alt.binaries.mac.games var ganske interessante at besøge. Og der var fut på, efter at mit specialeisntutut fik sig en 2 Mbit forbindese til deling, især når alle andre var gået hjem ;0)

Ak, ja. Det var dengang.

Hvad bruger du det egentlig til? Er der overhovedet liv i det satdigvæk?

Nej, da

303

48
12. oktober 2022 @ 15:08
Lærling

Koden er i sin tid blevet sendt på e-mail, så du kan måske finde den i Mail. 

Ellers skulle du kunne bestille en ny fra deres hjemmeside: www.eternal-september.orgForgot your password?

558

11
13. oktober 2022 @ 11:17
Kaptajn

Ok, jeg gik ind på serveren og oprettede mig på ny og nu har jeg fået adgang igen :-)

Jeg synes ikke at Facebook er relevant som alternativ til Usenet. Jeg har været på omtrent siden jeg fik min første PC i 2007 eller 8.

Towle

558

11
13. oktober 2022 @ 15:34
Kaptajn
Towle skrev:

Ok, jeg gik ind på serveren og oprettede mig på ny og nu har jeg fået adgang igen :-)

Jeg synes ikke at Facebook er relevant som alternativ til Usenet. Jeg har været på omtrent siden jeg fik min første PC i 2007 eller 8.

Det var langt forbi. Det er skulle have heddet 1987 eller 88 ;-)

Towle

35

1
18. oktober 2022 @ 15:19
Let øvet

...men er der overhovedet noget liv mere?

Jeg af for 5-6 år siden, de de sidste 5-6 år optil da, var der stort set dødt i de grupper jeg har fulgt.

5072

506
18. oktober 2022 @ 17:40
Yoda
Pastorius skrev:

...men er der overhovedet noget liv mere?

Jeg af for 5-6 år siden, de de sidste 5-6 år optil da, var der stort set dødt i de grupper jeg har fulgt.

Jeg tror, at Facebook snuppede en del brugere fra Usenet, fordi det er så let selv at oprette en gruppe, som dækker lige netop ens eget behov.

Desuden blev adgang til software samt musik og film jo gradvist lettere og lettere, ikke mindst via AppStore og iTunes, og med nutidens 4G eller fiber, er store filer jo ikke længere noget problem. Men Usenet var kongen i de gode gamle dial-up dage.

Men Usenet-brugerne var ofte ret kompetente, så hvis man spurgte om noget, fik man som regel god og ekspedit hjælp.

Nej, da