xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Finde postkassesti på en søgt mail i Mail.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

542

26
10. oktober 2022 @ 15:24
Kaptajn

Mail 16.0 og OS 12.6. Jeg har pt. 29 hovedpostkasser og omkring 500 postkasser fordelt herunder. Hvis jeg søger en tidligere arkiveret afsendt og/eller modtaget mail, kan jeg godt finde den, men jeg kan kun se, hvilken postkasse den ligger i, ikke stien dertil, altså eksempelvis i hvilken hovedpostkasse -> underliggende postkasse 1 -> underliggende postkasse 2 -> "x" postkasse for den fundne mail. Hvordan kan jeg finde stien, eller skal jeg gætte mig til den?.

7
0
  573

5072

506
10. oktober 2022 @ 17:49
Yoda

Det tror jeg desværre ikke, at du kan. Jeg har lige selv prøvet i min egen noget ældre Mail, og jeg synes, at jeg prøvede alt for at få Mail til at vise stien, ligesom Finder kan vise stien til en fil, uden at det lykkedes..

Der er nok ikke andet at gære end at have en oversigt over hovedpostkasser og underpostkasser liggende og så bruge den, når du skal finde en bestemt mail. Jeg formoder, at dine postkasser og underpostkasser har entydige navne, for ellers bliver det hurtigt noget rod.

Nej, da

542

26
13. oktober 2022 @ 16:34
Kaptajn

Det er også min konklusion indtil Apple finder på noget. Helt eentydige navne er det ikke, eksempelvis i forskellige regnskaber har jeg samme årstal - 2021, 2022 etc.. Tak for svar.

5072

506
13. oktober 2022 @ 17:17
Yoda
MichaelCorfitsen skrev:

Det er også min konklusion indtil Apple finder på noget. Helt eentydige navne er det ikke, eksempelvis i forskellige regnskaber har jeg samme årstal - 2021, 2022 etc.. Tak for svar.

Ouch! Så må du nok ind og omdøbe de årstals-postkasser til f.eks. "Firmanavn_2021", "Firmanavn_2022", o.s.v.

Ellers prøv at ringe til Apple Danmark på 80 24 08 35, hverdage 9-19. Måske ved de noget, som vi ikke ved.

Nej, da

542

26
13. oktober 2022 @ 18:29
Kaptajn

Har lige ringet - flink og hjælpsom, men ingen løsning. Vil bringe det videre op, så måske en dag....

At ændre postkassenavnene nu kan give referanceproblemer (tidligere pdf-arkiveringer m.m.), så det skulle have være gjort fra start af.

5072

506
13. oktober 2022 @ 19:13
Yoda
MichaelCorfitsen skrev:

Har lige ringet - flink og hjælpsom, men ingen løsning. Vil bringe det videre op, så måske en dag....

At ændre postkassenavnene nu kan give referanceproblemer (tidligere pdf-arkiveringer m.m.), så det skulle have være gjort fra start af.

Nåja, i det mindste ved du da nu, at du ikke har overset noget. Men det er da noget af en mangel i forhold til den øvrige brugervenlighed.

Men hvor god er søgefunktionen i din webmail?

Nej, da

542

26
13. oktober 2022 @ 23:21
Kaptajn

Aner det ikke, men webmail kender da ikke min Mail-opsætning og dermed mine postkasser, så at søge der?.

5072

506
14. oktober 2022 @ 20:26
Yoda
MichaelCorfitsen skrev:

Aner det ikke, men webmail kender da ikke min Mail-opsætning og dermed mine postkasser, så at søge der?.

Det er bare, fordi mappestrukturen i min egen webmail er den samme som i min Mail-app, så hvis browserens søgefunktion er bedre end Mail's egen, kan det være, at det virker.

Jeg kan desværre ikke selv undersøge sagen, da alle mine mail-mapper ligger på samme niveau, så der er ikke rigtig nogen sti at vise.

Nej, da