xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
ssd skift
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

69

0
29. august 2022 @ 12:52
Novice

Jeg har en Apple Imac 27"" 2020 og vil gerne have en større sad i den. Jeg har hørt at det IKKE kan lade sig gøre.

VH

Ole

Mac-manden
  6
0
  623

3298

478
PallMei (Skribent)
29. august 2022 @ 14:10
Virtual Machine

Det er nok rigtigt, der er ingen vejledning til det. Men hvis du skulle eje en 2019, er der vejledning her:

https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+27-Inch+Retina+5K+Display+2019+Blade+SSD+Replacement/137596 

Men i begge tilfælde ville jeg personlig bruge en ekstern istedet for at bøvle med at åbne den. Thunderbolt vil være det optimale, men dyreste. Trim support på eksterne usb tilsluttede ssd er lidt en ubekendt. Trim er en særlig kommando der hjælpe med at fortælle drevet hvad der er skidt og kanel og dermed sørger for at holde hastigheden oppe og sliddet nede.

8796

241
29. august 2022 @ 14:47
Poseidon

Det er besværligt nok til at jeg ville betale mig fra at få det gjort, og dyr nok til det så ikke rigtigt kan betale sig.

Jeg ville også bare anbefale at køre med en ekstern SSD.

Der var engang en Mac...

69

0
29. august 2022 @ 15:28
Novice

mange tak for hurtige svar

MV

Ole

Mac-manden

5072

506
29. august 2022 @ 18:24
Yoda

Lidt sent svar, men alligevel:

Det er simpelt hen "for farligt" at gøre det selv. Et par af vennerne prøvede, og selv om de fulgte vejledningen fra (vist nok) iFixIt til punkt og prikke, var den ene side af skærmen holdt op med at virke, da de havde fået samlet iMac'en igen.

Ejeren var derfor nødt til at købe en ekstern skærm, og så var besparelsen ved gør-det-selv projektet godt og vel ædt op.

Med en SSD i et Thunderbolt-kabinet vil du næppe kunne mærke forskel, og selv med en SSD i et USB 3-kabinet, som er billigere og lettere at få fat i, går det pænt hurtigt.

Ellers sælg iMac'en, mens den stadig har en vis værdi, og køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.

Nej, da

1298

51
30. august 2022 @ 08:14
Stormogul

Tonny:

køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.

Hvor finder jeg den? Kan finde M1 Max og Ultra, men ikke M2.... (har endda lige fået nye briller 😉 )

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

5072

506
30. august 2022 @ 08:18
Yoda
Martin Ammentorp skrev:

Tonny:

køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.

Hvor finder jeg den? Kan finde M1 Max og Ultra, men ikke M2.... (har lige fået nye briller)

Må jeg lige låne dine nye briller, for det er da noget af en skrivefejl?

Der er naturligvis tale om M1. Jeg hsukede forkert, fordi den blev lanceret sådan cirka lige inden de nyeste M2-bærbare kom på gaden.

Altid rart at lære noget gammelt. :0)

Nej, da