Jeg har en Apple Imac 27"" 2020 og vil gerne have en større sad i den. Jeg har hørt at det IKKE kan lade sig gøre.
VH
Ole
Det er nok rigtigt, der er ingen vejledning til det. Men hvis du skulle eje en 2019, er der vejledning her:
https://www.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+27-Inch+Retina+5K+Display+2019+Blade+SSD+Replacement/137596
Men i begge tilfælde ville jeg personlig bruge en ekstern istedet for at bøvle med at åbne den. Thunderbolt vil være det optimale, men dyreste. Trim support på eksterne usb tilsluttede ssd er lidt en ubekendt. Trim er en særlig kommando der hjælpe med at fortælle drevet hvad der er skidt og kanel og dermed sørger for at holde hastigheden oppe og sliddet nede.
Det er besværligt nok til at jeg ville betale mig fra at få det gjort, og dyr nok til det så ikke rigtigt kan betale sig.
Jeg ville også bare anbefale at køre med en ekstern SSD.
mange tak for hurtige svar
MV
Ole
Lidt sent svar, men alligevel:
Det er simpelt hen "for farligt" at gøre det selv. Et par af vennerne prøvede, og selv om de fulgte vejledningen fra (vist nok) iFixIt til punkt og prikke, var den ene side af skærmen holdt op med at virke, da de havde fået samlet iMac'en igen.
Ejeren var derfor nødt til at købe en ekstern skærm, og så var besparelsen ved gør-det-selv projektet godt og vel ædt op.
Med en SSD i et Thunderbolt-kabinet vil du næppe kunne mærke forskel, og selv med en SSD i et USB 3-kabinet, som er billigere og lettere at få fat i, går det pænt hurtigt.
Ellers sælg iMac'en, mens den stadig har en vis værdi, og køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.
Tonny:
køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.
Hvor finder jeg den? Kan finde M1 Max og Ultra, men ikke M2.... (har endda lige fået nye briller 😉 )
Martin Ammentorp skrev:Tonny:
køb den lille M2-Studio og en ekstern skærm i stedet for.
Hvor finder jeg den? Kan finde M1 Max og Ultra, men ikke M2.... (har lige fået nye briller)
Må jeg lige låne dine nye briller, for det er da noget af en skrivefejl?
Der er naturligvis tale om M1. Jeg hsukede forkert, fordi den blev lanceret sådan cirka lige inden de nyeste M2-bærbare kom på gaden.
Altid rart at lære noget gammelt. :0)