Hejsa,
Jeg har behov for at skifte harddisken i min halvgamle MBP og vil gerne først have klonet den gamle over på en ny, så den ny kan monteres og være ny startdisk.
Hvordan kloner man lettest uden al mulig nørdet opsætning, ud over at den nye harddisk selvfølgelig lige skal formateres?
På forhånd tak.
Prøv at tjekke Carbon Copy Cloner fra Bombich.
Der kan hentes en 30-dages demo, men jeg ved ikke, om den har begrænset funktionalitet, eller ej.
Der findes vist også et andet program, men jeg skal lige sno mig ind i min hukommeles reserve-lager først og se, og jeg kan finde navnet.
Det ser ud til, at du kan gøre det i Recovery Mode.
Gurgl
cloning drive macintosh
og klik på
How do I clone my Mac hard drive to a new SSD?
Jeg bruger SuperDuper til præcis samme manøvre
Jeg døjede med en fejl som Diskværktøj ikke kunne rette, jeg brugte derfor SuperDuper til at klone SSD'en i min iMac til en ekstern SSD. Herefter formatterede jeg SSD'en i iMac'en og klonede tilbage fra den eksterne SSD. Hele processen tog mindre end én time.
Martin Ammentorp skrev:Jeg bruger SuperDuper til præcis samme manøvre
Der var den! Det var SuperDuper, som sad og gemte sig i den bageste SSD-chip i hjernekisten.
Tak, Martin.
Tonny Freimanis skrev:Martin Ammentorp skrev:Jeg bruger SuperDuper til præcis samme manøvre
Der var den! Det var SuperDuper, som sad og gemte sig i den bageste SSD-chip i hjernekisten.
Tak, Martin.
Desværre kan hjernens SSD ikke udskiftes 😂 (endnu!) - selv har jeg fået problem med navne (SSD'en er fyldt op - husker navne på elever og forældre tilbage fra 70'erne, 80'erne og 90'erne. Fra 00'erne begyndte det at gå nedad. Før kunne jeg lære navne på elever og studerende i en klasse/et hold på en time, nu kan der gå et helt år, uden jeg kan alle 🙄. Jeg er nu også fyldt 70, såøøh det er nu ikke ham tyskeren, hvis navn jeg lige skal finde (Det begynder med Alz), der driller 😉
Martin Ammentorp skrev:Tonny Freimanis skrev:Martin Ammentorp skrev:Jeg bruger SuperDuper til præcis samme manøvre
Tak, Martin.
Desværre kan hjernens SSD ikke udskiftes 😂 (endnu!) - selv har jeg fået problem med navne (SSD'en er fyldt op - husker navne på elever og forældre tilbage fra 70'erne, 80'erne og 90'erne. Fra 00'erne begyndte det at gå nedad. Før kunne jeg lære navne på elever og studerende i en klasse/et hold på en time, nu kan der gå et helt år, uden jeg kan alle 🙄. Jeg er nu også fyldt 70, såøøh det er nu ikke ham tyskeren, hvis navn jeg lige skal finde (Det begynder med Alz), der driller 😉
Njah. Det er helt normalt at hullerne i hukommelsessien er større i 70-års alderen end tidligere, også uden ham der sens "-heimer" er blandet ind i det. Der er endnu et stykke tid til, at jeg indhenter dig aldersmæssigt, men før eller siden kommer jeg (forhåbentligt) også så langt, og så må jeg til den tid bare leve med, at huskeren ikke er så god som tidligere.
Jeg håber blot, at jeg ikke glemmer grammatik og stavning, for så kommer der også store huller i stoltheden.