Hej
Min ældre iMac bragede ned mens jeg brugte Fotos. Nu bliver den ved med at gentage boot lyden, og skærmen er bare sort. Synes ikke jeg kan finde nogte brugbart på Google - nogle herinde der har en ide til at få den op at køre igen?
//Søren
Prøv at nulstille SMC og/eller NVRAM. Proceduren er lidt forskellig fra Mac til Mac, men her er en oversigt over de forskellige metoder:
Ellers må du prøve at google "imac boot loop" (lidt mere) og se, om der er et scenarie, som minder om dit.
Du kan også prøve at boote i Safe Mode (Shift-boot) og se, om du i det mindste kan få den startet op, og du kan prøve at Alt-boote og vælge reparations-partitionen og se, om du kan få liv i den på den måde.
Hvis en af de to metoder virker, bør du omgående lave en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste. Det er først og fremmest mapperne Dokumenter, Film, Musik og Fotos i din brugermappe, plus det, som du har liggende på skrivebordet.
Hvis det lykkes dig at Alt-boote kan du derefter omformatere disken og geninstallere macOS, hvis det ellers er, hvad diverse hjemmesider er nødvendigt.
Held og lykke og feedback.