xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

Skriv et nyt indlæg
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
441
190
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Kodeord til mit WiFi-netværk?
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)

558

11
25. april 2022 @ 10:31
Kaptajn

Lige nu står jeg overfor at låne en Windows bærbar. Jeg frygter/forudser at for at blive tilsluttet, så skal jeg indtaste en adgangskode. Hvor finder jeg det?

Towle
  9
0
  732

3158

441
PallMei (Skribent)
25. april 2022 @ 11:11
Virtual Machine

Åben hovednøglering på din Mac og skriv navnet på dit WiFi i søgefeltet. Du bliver bedt password til din computer for at kopiere/se kodeordet.

1641

24
25. april 2022 @ 11:26
Stormogul
Towle skrev:

Lige nu står jeg overfor at låne en Windows bærbar. Jeg frygter/forudser at for at blive tilsluttet, så skal jeg indtaste en adgangskode. Hvor finder jeg det?

Et godt råd... Skriv dine koder og pin-koder ned i en lille notesbog, så kan du altid finde dem...

Once you go Mac - You'll never go back..!

289

42
25. april 2022 @ 13:49
Juniormedlem

Hvis det er hvor koden skal indtastes, så kommer indtastningsfeltet op automatisk når du vælger at forbinde til netværket (i hvert fald på Windows 10).

Hvis det er hvor du finder den kode der skal indtastes, så står den normalt bag på den router du har fået fra din udbyder, medmindre du selv har ændret den. Hvis du selv har ændret koden til netværket, så har du forhåbentlig noteret den ned.

558

11
25. april 2022 @ 14:50
Kaptajn

Når jeg åbner hovednøgleringen er der 10 adgangskoder til netværk og 4 til Airport-netværk. De sidste er fra 2011 og vi er flyttet siden da og har dertil skiftet udbyder, så det er sikkert ikke nogen af dem.

Når jeg kigger på de andre, så er der ingen klokker der ringer; det vil være det rene gætværk :-(

Nå ja, så er der jo osse en masse adgangskoder til webformular og Internet adgangskoder, men det er jo nok ikke nogen af dem.

Og ja, Giffi, det har du ret i ;-)

Towle

3158

441
PallMei (Skribent)
25. april 2022 @ 15:09
Virtual Machine
Towle skrev:

Når jeg åbner hovednøgleringen er der 10 adgangskoder til netværk og 4 til Airport-netværk. De sidste er fra 2011 og vi er flyttet siden da og har dertil skiftet udbyder, så det er sikkert ikke nogen af dem.

Når jeg kigger på de andre, så er der ingen klokker der ringer; det vil være det rene gætværk :-(

Nå ja, så er der jo osse en masse adgangskoder til webformular og Internet adgangskoder, men det er jo nok ikke nogen af dem.

Du skulle skrive dit WiFi navn i søgefeltet!

Og ja, Giffi, det har du ret i ;-)

Du kan lave en note med password. Bare vigtig du kan huske det password og låse noten igen, når du kigget i den. Hvorfor den ikke automatisk låser igen forstår jeg ikke, men sådan er det ikke så vidt jeg husker.

558

11
25. april 2022 @ 15:58
Kaptajn
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Hvis du selv har ændret koden til netværket, så har du forhåbentlig noteret den ned.

Jeg fik netværket i 2011 og jeg mener da at kunne huske at jeg selv valgte navnet til det, men jeg kan jo huske forkert. Hvorom alting er, så har jeg glemt alt om det og de navne der er for adgangskoder til netværk, så siger de mig ikke noget:

188.177.5.242, 192.168.0.100, , a62cee000000, EPSON ET-2750 Series._smb._tcp.local, iMac._smb._tcp.local og labelftp.naxosusa.com. Det er i hvert fald ikke navne jeg har valgt.

Towle

558

11
25. april 2022 @ 16:01
Kaptajn
PallMei skrev:
Towle skrev:

Du skulle skrive dit WiFi navn i søgefeltet!

Jo, det forstår jeg, men der er ingen af de navne der vises i hovednøgleringen der siger mig noget.

Towle

2214

49
25. april 2022 @ 17:27
ASCII jonglør

Prøv at skriv: "airport network" i søgefeltet - dette skulle give dig en liste over dine WiFi SSID'er

558

11
26. april 2022 @ 07:44
Kaptajn

Ok, det hjalp. Nu loggede jeg på mit nuværende netværk, så nu er der forbindelse ud af huset :-)

Windows-PC'en volder mig mange problemer. Jeg kan ikke finde det sted hvor programmerne er. Fra min kontakt har jeg fået at vide, at jeg skal køre en bat-fil (theBadger.bat) for at installere programmet. Jeg satte et USB-stick i den bærbare og dobbeltklikkede på den, men nu ved jeg ikke om programmet er installeret :-(

Kan jeg få et off-topic tip til hvordan man scroller i Windows? Jeg skal nok lade være med at stille en masse spørgsmål om Windows ;-)

Towle