xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Skraslende lyde fra YouTube i Firefox på MacBook Pro M1 Pro
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

265

18
14. marts 2022 @ 23:23
Juniormedlem

Hej

Min kæreste har en MacBook Pro M1 Pro 16-tommer, og det mærkelige er, at når hun har musik kørende i baggrunden i Firefox og samtidig arbejder i Adobe Lightroom Classic (billedredigering), så får hun ret ofte sådan nogle skraslende lyde / crackling lyde. Når hun har musik kørerende i Spotify fra Spotify appen, så er der ingen skraslende / crackling lyde når hun arbejder i Adobe Lightroom Classic.

Når hun bare ser YouTube video i Firefox uden at arbejde ellers på maskinen, så er der heller ingen lyde.

Nogen der har en idé om hvad dette kan skyldes?

macOS Monterey 12.1

Opdateret Lightroom Classic til nyeste version også.

Firefox også opdateret.

8
0
  529

5072

506
14. marts 2022 @ 23:56
Yoda

Prøv med en anden browser. Hvis problemet ikke opstår med den, er det Firefox. Hvis det gør, er det Lightroom. Noget i den stil.

Nej, da

265

18
15. marts 2022 @ 00:02
Juniormedlem

Tak Tonny - det prøver vi lige i morgen.

Jeg har spurgte hende efter, om hun har prøvet en anden browser, men det er det samme som at snakke til en dør.

Jeg installerer lige Chrome på den i morgen og prøver i Safari og Chrome. Jeg ser dog nu, at der akkurat lige er poppet en ny opdatering op til Firefox. Mærkeligt.

Nå, men jeg smider lige en update.

5072

506
15. marts 2022 @ 11:06
Yoda

Opdateringer popper op, som vinden blæser, så det er nok bare et tilfælde. Men derfor kan der jo godt være en patch, som løser problemet.

Hvis du vil prøve noget mindre tungt end Chrome, så prøv Opera, hvis den laves til Apple Silicon; jeg bruger Opera til næsten alt, og det kører fint.

Men Safari er jo allerede installeret, så den er jo det oplagte at teste problemet med.

Nej, da

265

18
16. marts 2022 @ 00:22
Juniormedlem

Jeg fandt en video på YouTube der viser fuldstændig det problem min kærestes MacBook Pro også har. Og i denne video er det også en 16" model fra 2021, som hendes. Det er virkelig underligt. Må undersøge, om det kan fikses. Kan læse at faktisk ALLE med de nye 14" og 16" M1 Pro og Max oplever det.

https://www.youtube.com/watch?v=yyoD30qaku4

Og her endnu et eksempel. Fuldstændig som min kærestes MacBook Pro lyder :/ 

https://www.youtube.com/watch?v=nkuWOy3dqyU

927

49
16. marts 2022 @ 08:16
Suspenderet

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
16. marts 2022 @ 08:20
Suspenderet

Det er klart et driverproblem. Og jeg tror at man skal til at vende sig til selv at indsende fejlmeddelelser til Apple hvor gang der er noget galt. Så gør man også selv meget for at hjælpe Apple med at udbedre problemet på netop din model også.

Apple Feedback Assistant

De læser alle bug rapports, selvom de ikke svare på dem. Jeg har fået rettet de fejl, jeg har indrapporteret. Og de har enda skrevet tilbage til mig et par gange for at få uddybet hvad der var galt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

3298

478
PallMei (Skribent)
16. marts 2022 @ 09:07
Virtual Machine
SE0Master skrev:

Jeg fandt en video på YouTube der viser fuldstændig det problem min kærestes MacBook Pro også har. Og i denne video er det også en 16" model fra 2021, som hendes. Det er virkelig underligt. Må undersøge, om det kan fikses. Kan læse at faktisk ALLE med de nye 14" og 16" M1 Pro og Max oplever det.

https://www.youtube.com/watch?v=yyoD30qaku4

Og her endnu et eksempel. Fuldstændig som min kærestes MacBook Pro lyder :/ 

https://www.youtube.com/watch?v=nkuWOy3dqyU

Hvis der er ALLE de nye Pro modeller, så er det nok op til Apple. Men jeg erindre at have oplevet et problem med jack-stikket skabe noget tilsvarende for mange mange mange år siden (og altså ikke en af de nye M1 Pro modeller). Husker jeg ret har de også kommet en ekstra kapabel udgave i de modeller. Som et longshot, prøv at tjekke i systemindstillinger, at er ikke er noget aktivitet på lyd ind. Evt. prøve at skrue helt ned og/eller skifte væk fra Port til linjeindgang. Der har også været situationer, hvor kontakten ind i jack-stikket sidder fast, så den tror der er et stik, selv om det ikke var tilfældet. I de gamle modeller var det tydeligt, hvis der var rødt lys i stikket, fordi det også understøttede optisk lyd (ved ikke om de  nye gør).

265

18
16. marts 2022 @ 12:34
Juniormedlem

@Ufo og Pall

Ok jeg må prøve at indberette det til Apple så. Det ser ud til at det er ALLE der har et problem med det, hvis man læser kommentarerne til de videoer der ligger med problemet på YouTube. Virkelig mange der skriver, at de har et problem der er nøjagtig det samme.

Der er også rapporter om, at man kan fjerne en fil og andre finurligheder, noget med MiDi lyddriver osv. men det kan jo ikke være rigtigt, og i øvrigt så melder folk, at det ikke hjælper heller.

Håber det bliver løst ved en update.