xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Mac Studio << Yums
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

2117

246
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2022 @ 19:38
ASCII jonglør

Subject says it all. Lækker godbid.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  12
0
  792

1761

46
08. marts 2022 @ 20:01
Stormogul

Ja, men hvor er Apples produkter til alm. brugere ?

Det hele drejer sig nu om de pro. som ikke kan få det hurtigt nok.

2117

246
08. marts 2022 @ 20:03
ASCII jonglør

Bloody hell ... priserne !!!

2117

246
08. marts 2022 @ 20:03
ASCII jonglør
Gorm Jørgensen skrev:

Ja, men hvor er Apples produkter til alm. brugere ?

Det hele drejer sig nu om de pro. som ikke kan få det hurtigt nok.

Ja, de er blevet noget skøre i låget.

1761

46
08. marts 2022 @ 20:21
Stormogul

ja vi alm. bruger må nøjes med en 24" iMac men hvis vi vil have en 27" så koster det.

Vi må se hvad der bliver præsenteret  til efteråret.

5072

506
08. marts 2022 @ 21:09
Yoda

Den Mac Studio er vel principielt afløseren for den Intel-baserede Mac Pro, og som sådan er prisen jo noget lavere. Men en startpris på 32 Kilo for billigste Mac Studio + billigste Studio Display er stadigvæk noget af en udskrivning. Men med de specs, ikke mindst i forhold til pris, må de være askegrå i ansigterne ovre hos Intel lige nu. Fy, føj da, for en namset gulvklud lige i smasken!

Jeg havde forventet, at den nye iPhone SE ville starte på en højere pris, så, den bliver muligvis min 7'ers afløser, nu hvor der alligevel ikke kom en (neddroslet) M2-MBP til relativ lav entry-level pris, men det gør jo knapt så meget nu, hvor jeg med Macnyt'eres hjælp fandt ud af, at MitID virker i High Sierra, så Gamle Trofast stadig kan gå i banken. Men 7'eren kan jo netop også MitID, og selvom iOS 15 lige nu giver den hikke, kan der jo komme relevante fejlrettelser.

Nej, da

8796

241
08. marts 2022 @ 21:34
Poseidon

Jeg ved nu hvad jeg skal spare op til! Forhåbentligt kan jeg godt vente til M2 udgaven, men så får jeg sikkert også 1TB SSD I STEDET. Perfekt Mac til mig, hvis det ikke var fordi den manglede eGPU understøttelse Og hardware baseret Ray Tracing.

Skærmen er også nyselig, dog mangler den 120hz, og en ultrawide version, til mine behov. Så der vil jeg nok stadig kigge hvad konkurrenterne kan diske op med.

Der var engang en Mac...

8796

241
08. marts 2022 @ 22:03
Poseidon

De nævner i øvrigt heller ikke kontrasten på skærmen, så den er nok heller ikke fantastisk. Mini LED i v2 forhåbentligt.

Der var engang en Mac...

3298

478
PallMei (Skribent)
09. marts 2022 @ 08:46
Virtual Machine
David Munch skrev:

Skærmen er også nyselig, dog mangler den 120hz, og en ultrawide version, til mine behov. Så der vil jeg nok stadig kigge hvad konkurrenterne kan diske op med.

Kan ikke se nogen oplysninger omkring opdateringsfrekvens, men Apple ville garanteret ikke skjule det hvis den understøttede 120Hz.

I det hele taget virker den meget konventionelt, uden nævnelse af lokal dimmingszones etc.,  og den eneste grund jeg kan se for introduktionen nu og ikke tidligere er som jeg også tidligere har nævnt, at prisen vil være/er så høj at det ville være svært at retfærdiggøre ved siden af den tilsvarende iMac. Derfor er det også meget bekvemt at 27" iMac nu er taget af programmet i samme omgang. 

Så selv om det er glædelig med en billigere skærm og jeg godt kunne leve med specifikationerne, så er den stadig dobbelt så som jeg kunne håbe på, for at overveje den.

8796

241
09. marts 2022 @ 09:10
Poseidon

Ja, det er en fin skærm, men den er i midten af moderne specifikationer, med undtagelse af 5k3k opløsningen, som jo er rigtig god. Og så lige designet, som jo er markant kønnere end hvad alle gamer-skærmene jo har nu til dags.

Så v2 vil nok blive markant bedre: Langt flere zoner, HDR, ProMotion/120hz, langt bedre kontrast, og måske Thunderbolt 4 i portene. Og forhåbentligt en 30-34" udgave. Det kan jeg heldigvis vente på, til jeg har sparet op til en Mac Studio M2.. 8)

Der var engang en Mac...

927

49
09. marts 2022 @ 16:50
Suspenderet

Snazzy Labs siger, at det er samme panel som der er i den gamle 5K monitor som Apple selv rekommenderede til sine produkter for nogle år tilbage. Det er altså gammel vin på nye flasker.

Snazzy Labs

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8796

241
10. marts 2022 @ 08:10
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Snazzy Labs siger, at det er samme panel som der er i den gamle 5K monitor som Apple selv rekommenderede til sine produkter for nogle år tilbage. Det er altså gammel vin på nye flasker.

Snazzy Labs

Det er der ikke noget at sige til, for der sker næsten ingen udvikling på paneler i 5k opløsning desværre. Markedet må simpelthen være for lille. Men nu der er 4k i alle skærme nutildags, så må vi håbe der begynder at ske lidt..

Så vidt jeg kan se, er der siden 2019 annonceret *3* 5k2k skærme på markedet.. O_O Og de er ikke just fantastiske hvad alle andre specifikationer angår, og de bruger da også samme panel så vidt jeg kan se.

Der var engang en Mac...

927

49
10. marts 2022 @ 09:38
Suspenderet
David Munch skrev:
Ufomekaniker skrev:

Snazzy Labs

Det er der ikke noget at sige til, for der sker næsten ingen udvikling på paneler i 5k opløsning desværre. Markedet må simpelthen være for lille. Men nu der er 4k i alle skærme nutildags, så må vi håbe der begynder at ske lidt..

Så vidt jeg kan se, er der siden 2019 annonceret *3* 5k2k skærme på markedet.. O_O Og de er ikke just fantastiske hvad alle andre specifikationer angår, og de bruger da også samme panel så vidt jeg kan se.

Spørgsmålet er så, om man kan leve med den monitor, hvis man køber den. Altså, er kvalitet alligevel så god, at den stadig er god nok her i 2022?

Jeg havde jo ventet på den 27" iMac som aldrig kommer, kan jeg se. Så jeg er jo nød til at købe en Mac Studio inklusiv et Studio Display. Så jeg er helt sikkert alligevel en potentiel kunde til sådan et gammelt display, med mindre en anden producent formår at lave noget lige så flot med de samme særpræg. Men det tror jeg så ikke, for jeg var på udkik efter en substitut til mit Thunderbolt display, og der var bare intet med Apple-esque design derude. Alt var enten hyped gamer- eller kedelige kontormonitors. Intet var af det smukke industrielle design. Jeg tror man skal ud i butikken og se deres monitor, inden man saver den midt over. Alt er nyt i den monitor på nær lige selve panelet og den A13 SoC. Jeg ved ikke rigtig. Jeg kan ikke lige blive enig med mig selv, hvad det er for en fætter. Jeg tror jeg skal have en hjem for at se hvordan den skaber sig i vores omgivelser.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)