xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvornår kommer M2-Mac?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

558

11
23. februar 2022 @ 06:51
Kaptajn

- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?

Towle
  6
0
  589

3298

478
PallMei (Skribent)
23. februar 2022 @ 07:21
Virtual Machine
Towle skrev:

Udgår efterhånden som m2 modeller erstatter dem. Kun restlager hos tredjepart forhandlere.

5072

506
23. februar 2022 @ 09:15
Yoda
Towle skrev:

Der er jo et Apple Event den 8. marts, og rygterne siger tre M2-Mac'er.

Jeg er dog ikke helt enig med PallMei om sortimentet. Prismæssigt er M1 Air og M1 Pro med TouchBar gode alternativer til de to noget dyrere 14'' og 16'' MBP'er, og eftersom M2-CPU'en forventes at være en neddroslet version af M1-CPU'en, dog med en lidt højere clockfrekvens, vil der nok være plads til alle modeller.

Grafikere og video-editors kan jo udnytte M1-CPU'erne optimalt, mens os dødelige, som blot har brug for en (bærbar) Mac til dagligt brug, vil have mere gavn af M2-CPU'en med dens ekstra low-performance kerner for længere batteri-tid mellem ladninger.

Alt afhængig af prisen på den første bærbare M2-Mac kan det være, at Pro'en med TouchBar udgår, men at Air'en får lov til at leve videre, indtil der bliver lanceret en M2-Air.

Men det varer nk ikke ret længe, inden Apple helt holder op med at sælge Intel-baserede (bærbare) Mac'er, fordi de er noget skrammel i forhold til Apple Silicon modellerne, så hvis man SKAL bruge en Mac til at afvikle Windows, er det nok ved at være sidste udkald.

Nej, da

3298

478
PallMei (Skribent)
23. februar 2022 @ 12:37
Virtual Machine
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Jeg er dog ikke helt enig med PallMei om sortimentet. Prismæssigt er M1 Air og M1 Pro med TouchBar gode alternativer til de to noget dyrere 14'' og 16'' MBP'er, og eftersom M2-CPU'en forventes at være en neddroslet version af M1-CPU'en, dog med en lidt højere clockfrekvens, vil der nok være plads til alle modeller.

Grafikere og video-editors kan jo udnytte M1-CPU'erne optimalt, mens os dødelige, som blot har brug for en (bærbar) Mac til dagligt brug, vil have mere gavn af M2-CPU'en med dens ekstra low-performance kerner for længere batteri-tid mellem ladninger.

Alt afhængig af prisen på den første bærbare M2-Mac kan det være, at Pro'en med TouchBar udgår, men at Air'en får lov til at leve videre, indtil der bliver lanceret en M2-Air.

Men det varer nk ikke ret længe, inden Apple helt holder op med at sælge Intel-baserede (bærbare) Mac'er, fordi de er noget skrammel i forhold til Apple Silicon modellerne, så hvis man SKAL bruge en Mac til at afvikle Windows, er det nok ved at være sidste udkald.

Jeg ved ikke hvad du er uenig i. Vi snakker M1, ikke M1 Pro [Max], og de vil blive udfaset, efterhånden som Apple præsenterer M2 versioner af modellerne. 

8796

241
23. februar 2022 @ 14:02
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Der er jo et Apple Event den 8. marts

Måske. Det er kun et rygte.

Der var engang en Mac...

5072

506
23. februar 2022 @ 17:53
Yoda
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Jeg ved ikke hvad du er uenig i. Vi snakker M1, ikke M1 Pro [Max], og de vil blive udfaset, efterhånden som Apple præsenterer M2 versioner af modellerne. 

Det kommer vel an på, om der f.eks. kommer en M2 Air (ved næste lancering), for jeg kan ikke forestille mig, at Apple ikke vil have en Air på programmet, med mindre M2'erne bliver så billige, at Air-modellerne helt udgår.

Nej, da

5072

506
23. februar 2022 @ 17:56
Yoda
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Der er jo et Apple Event den 8. marts

Måske. Det er kun et rygte.

Øh, nå. Jeg troede, at rygtet gik på hardwaren, ikke på datoen. Der kan man bare se. Nå, jeg trækker den under alle omstændigheder med ny hardware til efter 8. marts, for det KUNNE jo være, at der kom et event, og det KUNNE jo være, at der kom en fed 14'' M2-MBP til en fornuftig pris.

Nej, da