- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?
Towle skrev:- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?
Udgår efterhånden som m2 modeller erstatter dem. Kun restlager hos tredjepart forhandlere.
Towle skrev:- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?
Der er jo et Apple Event den 8. marts, og rygterne siger tre M2-Mac'er.
Jeg er dog ikke helt enig med PallMei om sortimentet. Prismæssigt er M1 Air og M1 Pro med TouchBar gode alternativer til de to noget dyrere 14'' og 16'' MBP'er, og eftersom M2-CPU'en forventes at være en neddroslet version af M1-CPU'en, dog med en lidt højere clockfrekvens, vil der nok være plads til alle modeller.
Grafikere og video-editors kan jo udnytte M1-CPU'erne optimalt, mens os dødelige, som blot har brug for en (bærbar) Mac til dagligt brug, vil have mere gavn af M2-CPU'en med dens ekstra low-performance kerner for længere batteri-tid mellem ladninger.
Alt afhængig af prisen på den første bærbare M2-Mac kan det være, at Pro'en med TouchBar udgår, men at Air'en får lov til at leve videre, indtil der bliver lanceret en M2-Air.
Men det varer nk ikke ret længe, inden Apple helt holder op med at sælge Intel-baserede (bærbare) Mac'er, fordi de er noget skrammel i forhold til Apple Silicon modellerne, så hvis man SKAL bruge en Mac til at afvikle Windows, er det nok ved at være sidste udkald.
Tonny Freimanis skrev:Towle skrev:- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?
Jeg er dog ikke helt enig med PallMei om sortimentet. Prismæssigt er M1 Air og M1 Pro med TouchBar gode alternativer til de to noget dyrere 14'' og 16'' MBP'er, og eftersom M2-CPU'en forventes at være en neddroslet version af M1-CPU'en, dog med en lidt højere clockfrekvens, vil der nok være plads til alle modeller.
Grafikere og video-editors kan jo udnytte M1-CPU'erne optimalt, mens os dødelige, som blot har brug for en (bærbar) Mac til dagligt brug, vil have mere gavn af M2-CPU'en med dens ekstra low-performance kerner for længere batteri-tid mellem ladninger.
Alt afhængig af prisen på den første bærbare M2-Mac kan det være, at Pro'en med TouchBar udgår, men at Air'en får lov til at leve videre, indtil der bliver lanceret en M2-Air.
Men det varer nk ikke ret længe, inden Apple helt holder op med at sælge Intel-baserede (bærbare) Mac'er, fordi de er noget skrammel i forhold til Apple Silicon modellerne, så hvis man SKAL bruge en Mac til at afvikle Windows, er det nok ved at være sidste udkald.
Jeg ved ikke hvad du er uenig i. Vi snakker M1, ikke M1 Pro [Max], og de vil blive udfaset, efterhånden som Apple præsenterer M2 versioner af modellerne.
Tonny Freimanis skrev:Der er jo et Apple Event den 8. marts
Måske. Det er kun et rygte.
PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:Towle skrev:- og hvad sker der med M1? Bliver den billigere?
Jeg ved ikke hvad du er uenig i. Vi snakker M1, ikke M1 Pro [Max], og de vil blive udfaset, efterhånden som Apple præsenterer M2 versioner af modellerne.
Det kommer vel an på, om der f.eks. kommer en M2 Air (ved næste lancering), for jeg kan ikke forestille mig, at Apple ikke vil have en Air på programmet, med mindre M2'erne bliver så billige, at Air-modellerne helt udgår.
David Munch skrev:Tonny Freimanis skrev:Der er jo et Apple Event den 8. marts
Måske. Det er kun et rygte.
Øh, nå. Jeg troede, at rygtet gik på hardwaren, ikke på datoen. Der kan man bare se. Nå, jeg trækker den under alle omstændigheder med ny hardware til efter 8. marts, for det KUNNE jo være, at der kom et event, og det KUNNE jo være, at der kom en fed 14'' M2-MBP til en fornuftig pris.