Jeg har en ny MacAir jeg vil starte op, men ikke min pc i nærheden. Kan jeg overføre start op informationer til mac'en fra min iPad pro 10.5 eller fra min iPhone 12. Eller fra skyen?
Nu ved jeg ikke hvad du tænker på med 'start op informationer', men du kan hente noget generelt data ned fra iCloud bare ved at logge ind med dit Apple ID. Men du skal ikke bruge nogle informationer som sådan, for at starte en ny maskine op.
Du kan overføre fra skyen. De fleste at dine iPad og iPhone oplysninger vil komme ad den vej, da de med stor sandsynlighed også synkronisere med skyen.
Ja. Du skal bare logge ind på samme Apple ID på begge enheder, så aktivere iCloud synkronisering på begge enheder. Der er flere ting du kan bede de maskiner om at synkronisere, så der skal du så aktivere alt hvad den kan synkronisere. Fotos, mails, beskeder, bookmarks osv
Hvis du har ting på en folder på en PC du vil have over på din MacBook Air, så er det nok nemmest at bruge en ekstern harddisk formateret i FATex til formålet.