Hej alle sammen
Jeg er squ lidt i knibe. Har købt en brugt MacBook Air M1, og var i gang med at boote den op, da den gik død for strøm - havde ikke fået tændt for kontakten... nu e den helt død, og vil ikke starte op, gendanne eller noget. Jeg har forsøgt via min nuværende MacBook Air at gendanne den via Configurator som Apple foreslår på deres hjemmeside, men den fejler hver gang. Hvad filen kan jeg gøre??
når du siger helt død, så tænker jeg... den reagere på ingenting, og kan ikke tænde... at den ikke kan indlæse macos, gør den ikke helt død.
så hvis jeg har forstået dig korrekt, så tænder den... den viser ting på skærmen, men kan ikke loade macos?
hvis ja, prøv at slukke for den. Og tænd igen, men lige efter du har tændt for den, hold CMD+V nede. Dette burde gøre at den vil spytte en hel masse tekst op... hvis den sidder "fast" på noget, vil du kunne læse dig frem til det i bunden af skærmen.
Du har vist to års reklamationsret på køb af brugte vare så vidt jeg husker. Det er en "ny" lov. Aflever den tilbage igen, hvis du kan.
Ellers kan du tage den til reparation, og få dem til at hjælpe med at bevise, at fejlen er fra før du købte den. Det kan så være at sælger vil betale regningen for dig.
Citat: "Varen er ikke som aftalt – hvad gør du så?
Hvis ikke I har aftalt noget andet, har du to års reklamationsret. Hvis der er tale om en brugt vare, og der er fejl ved den, som sælgeren er ansvarlig for – en såkaldt mangel - har du ret til at få alle dine penge eller en del af dem tilbage."
Kilde: Forbrug.dk
Ved ikke om det kan hjælpe dig: Klik
Tak for alle svar. Skulle lige igennem en børnefødselsdag, så fik først set på løsningsmulighederne i dag. Og jeg fik squ gang i den!! Ved hjælp af Apple Configurator 2 og min gamle Mac. Men i stedet for at lade Apple Configurator 2 hente macOS selv, hentede jeg ISPW filen ned på computeren, og brugte den fil i Apple Configurator 2 - det virkede uden problemer!
God weekend alle mand, og tak for en super forum!
Hej
Det er sikker rigtigt alt hvad du skriver Ufomekaniker!
Men som jeg læser det har spørgsmål stiller jo selv kvajet sig ved ikke at have tændt for strømmen, som så giver ham nogle udfordringer. Kan vel næppe være sælgers problem tænker jeg.