xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
478
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvordan fra- eller genindkobler tig et flytbart brev?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

558

11
30. januar 2022 @ 10:17
Kaptajn

Jeg troede det var et problem fremkaldt af TotalFinder, men deres support skrev:

this is not related to TotalFinder. This is Finder's message that a removable disk/medium was ejected properly.
https://www.howtogeek.com/716769/what-does-disk-not-ejected-properly-mean-on-a-mac/

Her står der imidlertid ikke noget om hvad man skal gøre for at løse problemet. Hvad gør jeg?

Towle
  4
0
  642

8796

241
30. januar 2022 @ 10:19
Poseidon

Trykker på ejectknappen ud for det pågældende drev i Finder. Vil du mounte det igen kan du gøre det i Diskværktøj.

Der var engang en Mac...

5072

506
30. januar 2022 @ 10:34
Yoda

Og hvis David's råd ikke hjælper, kan du også prøve at ejecte drevet med Diskværktøj.

Det trick bruger jeg af og til med DVD-film:

Jeg afspiller altid DVD-film i VLC, og hvis jeg har lagt VLC i baggrunden uden at lukke vinduet med videoen og så ejectet DVD'en i Finder, forsvinder DVD-ikonen, men DVD'en bliver siddende i drevet, fordi den jo bliver brugt af VLC.

For at få Mac'en til at spytte skiven ud skal jeg først lukke for vinduet i VLC og derefter ejecte disken med Diskværktøj.

Nej, da

3298

478
PallMei (Skribent)
30. januar 2022 @ 10:51
Virtual Machine
Towle skrev:

Jeg troede det var et problem fremkaldt af TotalFinder, men deres support skrev:

this is not related to TotalFinder. This is Finder's message that a removable disk/medium was ejected properly.
https://www.howtogeek.com/716769/what-does-disk-not-ejected-properly-mean-on-a-mac/

Her står der imidlertid ikke noget om hvad man skal gøre for at løse problemet. Hvad gør jeg?

Det gør der:

There are several different ways to eject a drive, but the easiest is to select the drive in Finder and choose File > Eject from the menu bar (or press Command+E on your keyboard). You can also drag the drive to your Trash to eject it if you see it on your desktop.

Der er også software som Ejectify og Jettison.

I diskværktøj kan du også gør aktiv/gør passiv (mounte/unmounte) uden fysisk tilslutte/afbryde forbindelsen.

558

11
01. februar 2022 @ 10:26
Kaptajn

Så lykkedes det. Mange tak for hjælpen :-)

Towle