Min datter har en 27" iMac 2010 som står på tærsklen til at fise af. Vi har så to andre iMacs stående, hvor hun kan få den ene af dem. Det er en 27" iMac 2013 og en 27" iMac 2015. Kan man med TimeMachine gendanne alt hvad hun har foretaget sig, samt huske hvilket tabs der er åbne i Chrome osv osv osv, eller er det kun SuperDuper der kan den slags? Altså tage et komplet snapshot af hvad der er på computeren og hvad man pt har gang i, og så smide det over på en anden computer?
jeg vil antage, hvis chrome gemme dette på disken, så burde begge kunne klare den opgave. og andet.
så længe det info der skal bruges er på disken og det er del af data der bliver "kopieret" så burde det være selvfølge.
hvis imac 2010 har en 2.5" disk, kan du vel bare flytte den over i imac 2015?
jeg vil så tilføje, hun har en dårlig arbejdsgang, hvis hun kun gemme data i åbne tabs. det er ikke hvad det er skabt til. bogmærker skal bruges i det sammenhæng. den dag hvor chrome eller andet software slutter uanmeldt, eller hun kommer til at lukke det ved en fejl, så mister hun al arbejde ... det er ikke spørgsmål om det skal, men hvornår.
Hej og tak for svar, Nihad 😊
Min datter er 12 år og intet sund fornuft kan nå hende, så det er åbne tabs hun vil bruge til hendes leasure browsing. Og sådan skal det bare være, åbenbart😄
Vi fik tvang hende til at have begge computere tændt ved siden af hinanden, og så skulle hun manuelt spejle alt over på den fra 2015. Det tog hende også kun tre timer. Men problemet er, at hvis hende gamle fra 2010 først går i stykker om et halvt år, så er hendes manuel back-up pludselig et halvt år for gammel🤔
nu hvor hun er villig at bruge timer på det... så kan du få hende til at kopiere "sit brugers mappe" fra 2010 maskine over til det bruger hun har på 2015 maskine... det vil gøre det noget nemmere hvis begge brugernavne (mapperne) hedder det samme, i tilfælde at et sted brugernavnet bliver refereret. så kan hun teste på 2015 maskinen om hendes tabs er åbne, når hun logger på 2015 efter kopiering...
en god fremgangsmåde kunne være...
maskine 2010...maskine 2015
husk, hun skal lave lektier først. :D
sørg for at alle vinduer og programmer er lukkede på 2010 inden hun logger af, så der ikke er noget der hænger et eller andet sted i systemets cache over "gendan åbne vinduer" ...